به همت کانون گیلان صورت گرفت؛  

آیین معنوی «مشق استاد» و کتابت قرآن کریم/ خوش‌نویس نام‌آشنای گیلانی تجلیل شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان آیین معنوی مشق‌استاد و کتابت قرآن کریم را با حضور خلیل حبیب‌زاده از اساتید نام‌آشنای هنر خوش‌نویسی برگزار کرد.
کد خبر: ۶۶۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲ - 09April 2024

آیین معنوی «مشق استاد» و کتابت قرآن کریم/ خوش‌نویس نام‌آشنای گیلانی تجلیل شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیین معنوی «مشق استاد» و کتابت قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ در نگارخانه «آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار شد.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنر فاخر خوش‌نویسی در انتقال آموزه‌های قرآنی و مأنوس‌سازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با این کتاب آسمانی، از اهداف برگزاری ویژه‌برنامه «مشق استاد» به‌شمار می‌رفت.

طی این مراسم، «خلیل حبیب‌زاده»، مدرس انجمن خوش‌نویسان و دارای درجه فوق ممتاز خوش‌نویسی به همراه جمعی از هنرمندان و اعضای کارگاه‌های خوش‌نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان حضور داشت و در فضایی معنوی و روح‌بخش، به کتابت قرآن کریم پرداخت.

مدیر‌کل کانون استان گیلان طی این مراسم،  به تقارن این آیین با «روز هنر انقلاب اسلامی» اشاره و فعالیت‌های قرآنی و آموزه‌های مبتنی بر آموزه‌های اسلامی کانون را هم‌سو با هنر‌های آرمانی انقلاب اسلامی ایران قلمداد کرد.

سید‌جلیل میرعظیمی در ادامه، تجلیل از استاد خلیل حبیب‌زاده، از اساتید نام‌آشنای هنر خوشنویسی و مربی باسابقه کانون را رسالت مسئولان این نهاد فرهنگی و حرکتی در جهت تجلیل از شخصیتی عاشق رشد و بالندگی نسل کودک ونوجوان خواند.
وی اضافه کرد: بیش از ۳۳ سال فعالیت عاشقانه برای معصوم‌ترین مخاطبان، گویای اهمیت و اثر‌بخشی تلاش‌های این هنر‌مند محسوب می‌شود و رمز ماندگاری این استاد، هنرورزی قرین عشق‌ورزی به مخاطب است.

این مدیر فرهنگی صحبت‌های خود را با تشریح ویژگی‌های شخصیتی خلیل حبیب‌زاده، نگاه عالی و متعالی توأم با  تواضع و تعهد این هنر‌مند ادامه داد و الگو‌پذیری از این مربی متعهد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را لازم و ضروری خواند.

او در پایان با مخاطب قرار دادن خلیل حبیب‌زاده گفت: «در کانون قدرشناسی را فراگرفتیم. قدردان شما و تلاش‌های ارزش‌مندتان هستیم و امیدواریم سال‌های سال در کنار کارکنان و اعضای کانون باشید و به عنوان الگویی از یک مربی متخصص و متعهد این مجموعه، به بالندگی فرزندان این سرزمین کمک‌کنید».

خلیل حبیب‌زاده نیز صحبت‌های خود در این مراسم را با قدردانی از برپایی محفل‌های دینی و هنری آغاز‌کرد و حضور در این محافل را فرصتی برای همراهی با یکدیگر و یادگیری بهتر دانست.

مدرس انجمن خوش نویسان ایران افزود: شرکت در این محافل، با دنیا و مافی‌ها قابل قیمت‌گذاری نیست؛ «با دل» حضور‌داشته باشیم و برای عاشقی هزینه کنیم.

وی ادامه‌داد: کانون محفل عشق است و فعالیت در این مجموعه، نیازمند عشق‌ورزی و فراغت از نگاه مادی است. کانونی‌ها با مهرورزی و آموختن رسم زندگی به کودکان و نوجوانان، خوبی می‌کارند.

این هنرمند که از سال ۱۳۶۴ در عرصه خوش‌نویسی فعالیت داشته و از سال ۱۳۷۰ در کسوت مربی هنری مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به رشد و بالندگی آینده‌سازان می‌اندیشد هم‌چنین، از نقش مربیان کانون در آموزش آداب زندگی به بچه‌ها صحبت‌کرد و گفت: «ادب آداب‌دارد» از برجسته‌ترین جمله‌ها و مورد توجه خوش‌نویسان به‌شمار‌می‌رود و آموزش آداب ادب‌ورزی به فرزندان، رسمی است که همواره و همیشه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جاری و ساری‌است.

ادامه‌بخش «مشق استاد» که عصر روز دوشنبه، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ در نگارخانه آفرینش‌کانون صورت‌گرفت، تجلیل از استاد خلیل‌حبیب‌زاده و هنر‌مندان خوش‌نویس حاضر‌در مراسم بود و این آیین، با صرف افطاری و برپایی نماز جماعت خاطره‌شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها