خسارت هنگفت رژیم صهیونیستی پس از شش ماه جنگ علیه غزه

رژیم اشغالگر قدس از زمان آغاز تجاوز به نوار غزه در شش ماه پیش متحمل تلفات و خسارت‌های مالی و اقتصادی هنگفتی شده است.
کد خبر: ۶۶۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵ - 08April 2024

خسارت هنگفت رژیم صهیونیستی پس از شش ماه جنگ علیه غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری «عربی ۲۱»، بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط بانک حکومتی«اسرائیل»، در جنگ علیه نوار غزه حداقل ۶۷ میلیارد دلار به تل آویو خسارت وارد شده است.

بر اساس گزارشی که یکشنبه گذشته توسط آژانس رتبه‌بندی اعتباری ویچ منتشر شد، این اعداد شامل خسارات ناشی از جنگ در جبهه شمالی با حزب‌الله نمی‌شود که برآورد می‌شود، هرگونه درگیری گسترده در آن، منجر به ۲ برابر شدن این رقم شود.

آمار رسمی رژیم صهیونیستی، کاهش حدود ۲۰ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ را نیز نشان می‌دهد.

در عین حال، میزان خسارت‌ها موجب کسری حدود ۶ درصدی بودجه رژیم اسرائیل شده و بدهی عمومی امسال این رژیم را به ۶۵ درصد افزایش داده است.

این اعداد در زندگی شهرک نشینان صهیونیست تاثیرگذاشته است، زیرا درآمد کل آن‌ها ۲۰ درصد کاهش و سطح هزینه‌های آن‌ها حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین «مودیز»، رتبه اعتباری رژیم اسرائیل را با چشم انداز منفی به «A ۲» کاهش داده که اولین کاهش از این دست در تاریخ جعلی این رژیم به شمار می‌رود.

مودیز، شرکت خدمات مالی و تجاری آمریکایی است که در زمینه ارائه خدمات تجزیه و تحلیل بازار اوراق قرضه، مبادله اوراق بهادار، مدیریت بحران و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

همچنین جنگ علیه غزه و شلیک موشک‌های مقاومت از این منطقه و جنوب لبنان باعث آواره شدن ۲۰۰ هزار صهیونیست از شهرک‌های خود شده است.

فراخوان بیش از ۲۰۰ هزار صهیونیست برای خدمت در ارتش این رژیم و اعزام آن‌ها به نبرد نیز به تمام بخش‌های تولیدی و صنعتی رژیم اسرائییل آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه شهرک‌های صهیونیست نشین و پس از آن جنگ اسرائیل علیه نوار غزه پیامد‌های اقتصادی سنگینی را برای این رژیم به همراه داشته است که بر اساس ارزیابی‌های ناظران و تحلیلگران اقتصادی با تبعات ناشی از جنگ‌های گذشته در سرزمین‌های اشغالی متفاوت بوده و حتی بسیار سهمگین‌تر از تبعات شیوع پاندمی کرونا است.

اظهارات مسئولان امور اقتصادی و مالی رژیم صهیونیستی، گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های مختلف جهان و نارضایتی‌های سراسری در فلسطین اشغالی خود، گویای این حقیقت است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار