استاندار کرمانشاه:

توفیق راهیان نور در گرو مردمی بودن آن است

«صحرایی» گفت: بیشتر طرح‌های فعلی یادمان‌های دفاع مقدس مناسبت محور هستند نه مردم محور و توفیق واقعی در عرصه راهیان نور با حضور و مشارکت مردم محقق خواهد شد و زیرا مردم بهترین حافظ یاد و راه شهیدان هستند.
کد خبر: ۶۶۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲ - 08April 2024

استاندار کرمانشاه: توفیق راهیان نور در گرو مردمی بودن آن استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه امروز در دیدار دبیر ستاد مرکزی راهیان نور که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: مشارکت مردم در اردوهای راهیان نور فقط حضور زائران در این اردوها نیست بلکه در شهرها و مناطق مقصد راهیان نور نیز لازم است زمینه برای حضور و همراهی ساکنان و اهالی در پاسداشت یاد و خاطره شهدا مهیا باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشتر طرح‌های فعلی یادمان‌های دفاع مقدس مناسبت محور هستند نه مردم محور، عنوان کرد: توفیق واقعی در عرصه راهیان نور با حضور و مشارکت مردم محقق خواهد شد و زیرا مردم بهترین حافظ یاد و راه شهیدان هستند.

وی افزود: مردم خودشان بهترین حافظ و نگهدار راه و یاد شهیدان هستند و اگر جایگاه آنان در طراحی یادمان‌ها و اردوهای راهیان نور به خوبی دیده و تعریف شود، شاهد بالاترین تاثیر این برنامه های گرامیداشت شهدا خواهیم بود.

صحرایی مناطق عملیاتی استان از جمله مرصاد و بازی دراز را متعلق به مردم دانست و گفت: متاسفانه در طراحی اولیه یادمان مرصاد به عنوان قله یادمان‌های دفاع مقدس در استان، به بافت زندگی مردم و اهالی منطقه توجه کافی نشده بود که ما پیشنهاداتی برای اصلاح این موضوع عنوان کردیم.

وی گفت: یادمان مرصاد می‌تواند دست کم ۵ برابر وسعت فعلی گسترش پیدا کند و فرصتی برای معرفی داشته‌های با ارزش فرهنگی و معنوی و شهدای استان به میلیون‌ها زائر اربعین، ده‌ها هزار راننده کامیون ترانزیت و انبوه مسافران طول سال از این مسیر باشد.

به گفته استاندار کرمانشاه وقتی از توجه به جایگاه مردم در طراحی یادمان‌ها دفاع مقدس صحبت می‌کنیم یعنی در ساخت، معماری و برنامه‌های این اماکن لازم است ترجمه مردمی سازی خود را نشان دهد.

استقبال از ایده‌های استاندار کرمانشاه

 سرهنگ «روح الله محمد حسین‌زاده» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز با استقبال از ایده‌های استاندار کرمانشاه برای بازطراحی یادمان مرصاد گفت که تصویب این موضوع را در مرکز پیگیری خواهد کرد.

 همچنین در این دیدار هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای احداث و تکمیل یادمان‌های دفاع مقدس در شمال و غرب استان کرمانشاه انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها