چرایی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

رژیم صهیونیستی از حمله به کنسولگری ایران در دمشق هدفی جز تعمیق و گسترش درگیری‌ها و بحران در منطقه ندارد و از این رهگذر به دنبال باز کردن پای ایران در جنگ و درگیری جدیدی است.
کد خبر: ۶۵۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 03April 2024

چرایی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشقگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با گذشت بیش از شش ماه از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده «طوفان‌الاقصی» و جنگ غزه و ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده خود و گرفتار شدن در بحران‌های داخلی و خارجی، شاهد حمله تروریستی این رژیم اشغالگر و نامشروع به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق هستیم.

اگر اهداف و دلایل رژیم صهیونیستی از انجام این حمله تروریستی را مورد کنکاش و بررسی قرار دهیم، باید پیش از هرچیزی قرار گرفتن این رژیم متجاوز و کودک‌کش را در بن‌بست جنگ غزه را مدنظر داشته باشیم. زیرا با گذشت بیش از شش ماه از این جنگ نابرابر و خونین و کشتار حدود ۳۳ هزار نفر و مجروح کردن بیش از ۷۵ هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه غزه همچنان شاهد قرار گرفتن این رژیم در باتلاق جنگ غزه هستیم.

البته این تمام ماجرا نیست و حال و روز این روز‌های رژیم صهیونیستی آنقدر نامساعد و وخیم است که این رژیم اشغالگر و نامشروع نه فقط در عرصه نظامی و میدان جنگ غزه بلکه در سایر عرصه‌های سیاسی، دیپلماتیک و حقوق بشری در داخل و خارج از مرز‌های فلسطین اشغالی با ناکامی و شکستی سنگین و غیرقابل انکار مواجه شده است.

همین امر هم موجب شده تا سران و مقامات رژیم صهیونیستی که خودشان را در باتلاق بحران‌های خودساخته در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی می‌بینند برای فرافکنی و انتقال بحران‌های متعدد داخلی به خارج از مرز‌های سرزمین فلسطین اشغالی، اقدام به انجام حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه کنند.

اما اقدام تروریستی و متجاوزانه ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه خیلی زود و سریع با واکنش محور مقاومت و گروه‌های مقاومت منطقه روبرو شد. در این میان شاهد موضع‌گیری گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی، حزب‌الله لبنان و حتی واکنش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز هستیم.

موضوع مهمی که در این میان نباید آن را از یاد ببریم استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی در قبال جنگ غزه و بحران‌هایی است که خود موجب ایجاد آن شده است. همین امر هم موجب شده تا شاهد نبود تعقل و تفکر مناسب و عقلانی در میان سران و مقامات رژیم صهیونیستی باشیم.

از طرف دیگر رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که به دنبال بسط و گسترش درگیری و جنگ در منطقه است تا بلکه از مسیر این اقدام پای متحد همیشگی خودش یعنی آمریکا را به تحولات و معادلات منطقه باز کرده و یا در بهترین حالات زمینه درگیری با ایران و یا ایجاد درگیری میان ایران و آمریکا را رقم بزند تا از این طریق راه حلی برای پایان بخشیدن به جنگ غزه را پیدا کند.

این در حالی است که حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه نقض روشن و آشکار تمامی معاهدات بین‌المللی در احترام به قانون مصونیت اماکن دیپلماتیک و حاکمیت کشور‌ها است و کشورمان نیز این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا در زمان و مکان مناسب و به شیوه‌ای که خود صلاح می‌داند پاسخ حمله رژیم صهیونیستی را بدهد.

البته آنچه از اقدامات رژیم صهیونیستی در انجام حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه برداشت می‌شود این است که سران و مقامات تل‌آویو به دنبال این مهم هستند تا مقامات سیاسی و نظامی کشورمان نسبت به این حمله تروریستی واکنش و اقدامات احساسی نشان بدهند، تا از این مسیر بتوانند بحران ایجاد شده را بسیار گسترش بدهند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که بر خلاف تمامی طرح‌ها و نقشه‌های سران و مقامات رژیم صهیونیستی برای حاکم کردن فضای احساسی بر بحران ایجاد شده مسئولان کشورمان با تعقل و درایت بالا و مثال‌زدنی و فارغ از افتادن در فضای احساسی و با انجام بررسی‌های لازم و اتخاذ تصمیمات مناسب به شیوه‌ای درست و اصولی پاسخ محکم و دندان‌شکنی در زمان و مکانی مناسب به رژیم صهیونیستی خواهند داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار