فیلم/ جشن ولادت امام حسن (ع) در جبهه‌ها با مداحی مرحوم «نادعلی کربلایی»

فیلمی مربوط به برگزاری جشن ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) توسط رزمندگان تخریب‌چی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در ماه رمضان سال ۱۳۶۶، در اردوگاه کوثر به یادگار مانده است که در آن مرحوم حاج نادعلی کربلایی مداح و پیرغلام اهل‌بیت (ع) به شعرخوانی در میان رزمندگان اسلام می‌پردازد.
کد خبر: ۶۵۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۶ - 26March 2024

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، ماه مبارک رمضان در جبهه‌ها حال و هوای خاصی را حاکم می‌کرد؛ رزمندگان اسلام سعی می‌کردند تا در کنار این‌که از مرز و بوم و اعتقادات خود در برابر دشمن بعثی دفاع می‌کنند، از فیوضات این ماه مبارک نیز استفاده کرده و تا در جهت خودسازی، بیش از پیش گام بردارند.

فیلمی که در ادامه مشاهده می‌کنید، مربوط به برگزاری جشن ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) توسط رزمندگان تخریب‌چی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در ماه رمضان سال ۱۳۶۶، در اردوگاه کوثر است که در آن مرحوم حاج نادعلی کربلایی مداح و پیرغلام اهل‌بیت (ع) به شعرخوانی در میان رزمندگان اسلام می‌پردازد.

مرحوم حاج نادعلی کربلایی علی‌رغم این‌که سنی از او گذشته بود و محاسن سفیدی داشت؛ اما دل جوانی داشت و معتقد بود که باید در جبهه‌ها وظیفه خود را انجام دهد؛ بنابراین به هر طریقی که می‌توانست، خود را به خط مقدم جبهه‌ها می‌رساند و می‌گفت که شاید من نتوانم مثل شما جوانان اسلحه به دست بگیرم و پا به پای شما در رزم شرکت کنم؛ اما می‌توانم با شعر‌های حماسی‌ام تاثیرگذار باشم. وی در حالی که سه فرزند خویش را در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم راه اسلام کرده بود، ششم اسفند سال ۱۳۸۲ دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهید خود پیوست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار