مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز:

موزه دفاع مقدس، نگین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در البرز خواهد بود

سردار «اسلامی» گفت: موزه دفاع مقدس، نگین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دراستان البرز خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲ - 25March 2024

موزه دفاع مقدس، نگین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در البرز خواهد بود سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس از البرز، با اشاره به اهمیت ساخت موزه دفاع مقدس در استان البرز، اظهار داشت: موزه دفاع مقدس، نگین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان البرز خواهد بود و نقش بسزایی در انتقال ارزش‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام به نسل‌های آینده ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استان البرز بیش از ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: این موزه در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان احداث می‌شود.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس استان البرز به محلی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی تبدیل خواهد شد، و با بیان اینکه فاز نخست این موزه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: در این فاز، بخش‌های مختلفی از جمله تالار‌های عملیات، شهدا، جانبازان، آزادگان، اسناد و مدارک، ادوات و تجهیزات جنگی و همچنین بخش‌های فرهنگی و هنری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به اینکه این موزه علاوه بر استان البرز می‌تواند به استان‌های همجوار و مسافران ورودی یا خروجی از پایتخت نیز خدمات رسانی کند، افزود: موزه دفاع مقدس استان البرز به گونه‌ای طراحی و ساخته خواهد شد که برای تمام اقشار جامعه محتوای جذاب در حوزه دفاع مقدس و مقاومت داشته باشد. موزه دفاع مقدس می‌تواند به عنوان یک قطب فرهنگی و گردشگری در استان البرز تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه در این موزه از فناوری‌های نوین نیز برای روایتگری و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به مخاطبان استفاده خواهد شد، عنوان کرد: این موزه می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان البرز نقش مؤثری داشته باشد.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه این موزه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش بسزایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: احداث این موزه. یک ضرورت فرهنگی است و امیدواریم با تلاش و همت همه مسئولان و مردم این استان، شاهد افتتاح این موزه در آینده نزدیک باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار