وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه فناوری تولید و پرتاب ماهواره‌های سنجشی هستیم

زارع‌پور با بیان اینکه صنعت فضایی کشور امروز توانایی پرتاب ماهواره به لایه لئو را دارد، گفت: در تلاش هستیم به لایه‌های بالاتر زمین دست پیدا کنیم، همه این موارد جزء افتخاراتی است که صنعت فضایی کشور توانسته به دست بیاورد.
کد خبر: ۶۵۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۴ - 02April 2024

ایران جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه صنعت فضایی«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر ضرورت ارتقا جایگاه ایران در حوزه هوافضا، اظهار داشت: صنعت فضایی جمهوری اسلامی ایران یک صنعت نوپایی است و اولین ماهواره در زمستان سال ۱۳۸۷ به فضا پرتاب شد، این صنعت کمتر از ۱۵ سال در کشور عمر دارد.

زارع‌پور با اشاره به مقایسه ناعادلانه صنعت فضایی ایران با کشورهایی نظیر چین و آمریکا خاطرنشان کرد: این درحالی است که کشور‌هایی نظیر آمریکا و روسیه قدمت ۷۰ الی ۸۰ ساله‌ای در صنعت فضایی دارند، اما به لطف خدا در این ۱۵ سال جمهوری اسلامی ایران رشد بسیار خوبی داشته است و اکنون جزء ۱۰ کشور برتر دارنده فناوری تولید و پرتاب ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه صنعت فضایی کشور امروز توانایی پرتاب ماهواره به لایه لئو را دارد، گفت: در تلاش هستیم به لایه‌های بالاتر زمین دست پیدا کنیم، همه این موارد جزء افتخاراتی است که صنعت فضایی کشور تواسته به دست بیاورد. اما انتظارات بیشتر به طبع نیازمند تلاش بیشتر است. ماهواره‌های جمهوری اسلامی ایران دقت بالایی دارند، اما دقت‌های بالاتری هم در دنیا وجود دارد که در تلاش هستیم به آن‌ها دست پیدا کنیم. ما برای تأمین نیاز کشور هیچ مشکلی نداریم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار