خاطره شهید «حبیب الله کریمی» از راهپیمایی در حج

شهید «حبیب الله کریمی» در دفتر یادداشت خود از خاطرات روز‌های حج می‌نویسد: روز ۱۰ مرداد ۱۳۶۵ قرار شد که راهپیمایی بزرگ مدینه از بعثه‌ی امام به طرف مسجد النبی آغاز شود، من با هم کاروانی‌هایم که به عنوان انتظامات در این راهپیمایی شرکت می‌کردیم بازوبند‌های سبز که با رنگ سفید که بر روی آن نوشته محمد رسول الله (ص) نمایان‌گر مسئولیت خطیری بود که به ما داده بودند.
کد خبر: ۶۵۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۹ - 03April 2024
تعریف خاص شهید حاج «حبیب الله کریمی» از اعمال حج /// اتو نشر روزانه ایام عید نوروزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «حبیب الله کریمی» هفتم اسفند سال ۱۳۳۶ در شهرستان آبادان دیده به جهان گشود. ۷ ساله بود که راهی مدرسه شد. پس از گذراندن دوران تحصیلی و اخذ مدرک دیپلم به خدمت سربازی رفت. با آغاز جنگ تحمیلی در آبادان ماند و از میهن اسلامی دفاع کرد و سال ۱۳۶۱ دوره عمومی سپاه را در اهواز گذراند. سال ۱۳۶۰ پدرش را در درگیری اشرار از دست داد. وی سرانجام پس از ۸ سال حضور مستمر در جبهه ۲۲ فروردین ۱۳۶۶ به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.
 
خاطره شهید حاج حبیب الله کریمی در سفر حج
 
روز ۱۰ مرداد ۱۳۶۵ ساعت ۴ بعدازظهر قرار شد که راهپیمایی بزرگ مدینه از بعثه‌ی امام به طرف مسجد النبی آغاز شود من با هم کاروانی‌هایم که به عنوان انتظامات در این راهپیمایی شرکت می‌کردیم بازوبند‌های سبز که با رنگ سفید که بر روی آن نوشته محمد رسول الله (ص) نمایان‌گر مسئولیت خطیری بود که به ما داده بودند ما چهارراه‌ها را می‌بستیم به مردم کمک می‌کردیم زن‌ها را راهنمایی می‌کردیم که از مرد‌ها جدا شوند و در مورد اضطراری درگیری با شورته‌های عربستان که مانع از یک سری کار‌های ما که می‌شدند امری واجب منسوب می‌شد کلیه‌ نیرو‌ها رأس ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر الی ۵ در جلوی بعثه امام جمع شدند.
 
صحنه‌ی جالبی بود کاروان‌ها با پلاکارت‌های مختلف و عکس‌های امام خمینی از خیابان‌های اطراف در حالی که شعار می‌دادند به نزدیک ساختمان بعثه نزدیک می‌شدند آنقدر این صحنه جالب و دیدنی است که انسان یکباره به یاد ایران می‌افتاد در زمان تظاهرات اوایل انقلاب. بالاخره برادران بسیج و سپاه و نیرو‌های جوان کاروان‌ها و مشتاقان انقلاب برای مأموریت‌ها در این راهپیمایی سازماندهی شده بودند یک سری برادران با بازوبند سفید که بر روی آن حک شده بود سقاته الحجاج مشغول توزیع آن بودند و یک سری مسئول صوت و بلندگو و یک سری مسئول نظم و انتظامات بودند.
 
پس از استقرار قریب ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر به طوری که پایان صف‌مردان تا مسجدالنبی ادامه داشت و همه با پلاکارت‌ها که بر روی آن مرگ بر آمریکا و اسرائیل و روسیه نوشته شده بود و با کاریکاتور‌های مختلفی که یک دنیا موضوع در آن نهفته بود بالاخره صدای بلندگو بلند شد و وزیر شعار با صدای همیشه آشنا فریاد برمی‌آورد و شعار می‌داد و جمعیت یکپارچه به تبعیت از او شعار سر می‌دادند. صدای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و روسیه و آزادی لبنان و افغانستان و فلسطین طنین افکن بود.
 
تقریباً می‌توان گفت که حدود ۱۰ هزار نفر غیر از ایرانی در صف تظاهرات دیده می‌شدند. اگر دوربین‌های مداربسته و دوربین‌های خبرنگاران خارجی و داخلی عربستان نبود، خدا شاهد است که صف تظاهرات دو برابر می‌شد و زائرین خارجی بیشتر شرکت می‌کردند، ولی فقط ترس از این که به کشور مطبوعاتشان گفته شود و آن‌ها نیز اخراج شوند و یا بعد از سفر در کشورشان آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دهند صحنه‌های جالبی اتفاق افتاد مثلاً من خود شاهد بودم که سیاه پوستی در کنار دیوار بیرون از صف تظاهرات ایستاده بود و اشک می‌ریخت و می‌گفت زیر لب که امام خمینی خوب است.
 
یا برادران بعثه در این کشور قریب قدسی را درست کرده بودند و از ساختمان هفت طبقه بعثه به پایین فرستادند و عکس‌های بزرگ امام بر سر دیوار بعثه نشانگر قدرت مسلمین به‌ویژه ایرانیان بود. بعد از یک سری شعار سخنرانی نماینده حضرت امام خمینی در حرم الشریفین شروع شد. عجب سخنرانی که کمتر می‌توان انسان به خودش جرأت داد که در یک کشور بیگانه انجام دهد و سپس سخنرانی به زبان عربی ترجمه شد و گوش‌های ناآشنا به حقیقت برای اولین بار با دسیسه‌های شرق و غرب آشنا می‌شد. مثلاً در مورد تفرقه و در مورد تفت که چرا از بشکه ۳۴ دلار یک بار به کمتر از ۱۰ دلار رسیده است صحبت شد و این است فلسفه درست حج که مسلمین کلیه‌ی کشور‌ها آگاهی و بینش سیاسی درست را داد.
 
پس از آن راهپیمایی شروع شد جدا برادران زحمت کشیدند آمدند و یک دیوار گوشتی در جلوی صفوف تشکیل دادند و راهپیمایی آغاز شکوه و جلال راهپیمایان که یادشان سکوت یک ساله راهپیمایی سال گذشته را می‌شکست به در و دیوار شهر مدینه می‌گفتند آری ما هستیم شیعیان حضرت علی (ع) آری ما رهروان راستین کربلائیم که بی‌باکانه فریاد بر می‌آوریم مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل و روسیه... و به حکام مرتجع عرب هشدار می‌دهیم که بیائید یا متحد شوید و یا در امواج خروشان مسلمین غرق خواهید شد.
 
پس از راهپیمایی پر شکوه همه در خیابان‌های مسجدالنبی به صفوف نمازگزاران مغرب مسلمین پیوستند و نماز مغرب را با برادران دیگر کشور‌های جهان خواندند زیرا امام گفته بودند که با اهل تسنن به جماعت به نماز بایستید و صفوف واحده تشکیل بدهید زیرا اسلام نیز سفارش به وحدت دارد.
 
آری این بود معنی واقعی اسلام و فلسفه درست حج که رسول خدا برای این موضوع زحمات زیادی کشیده و من مطمئن هستم یکی از روز و شب‌هایی که رسول‌الله و ائمه اطهار با خوشحالی به ما می‌نگریستند و به رسالت خویش می‌بالند امروز بود. خداوند ان‌شاءالله رزمندگان اسلام را پیروز بگرداند و عمر امام عزیزمان را تا ظهور حضرت مهدی مستدام بدارند و ظهور حضرت را نزدیکتر بگرداند و حج ما را نیز مقبول بدارد ان‌شاءالله تعالی. ۱۰ مرداد ۱۳۶۵ مدینه المنور. ۱ ـ غسل به نیابت احرام ۲ ـ وضو ۳ ـ سه دو رکعتی نماز ۴ ـ بعد از انجام نماز مستحب باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها