جانشین فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا خبر داد؛

تشدید اقدامات کنترلی ایام نوروز در پلیس راه آهن و فرودگاه‌های کشور

سردار مسعودی از آمادگی پلیس راه آهن و فرودگاه‌های کشور در خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ - 18March 2024

تشدید اقدامات کنترلی ایام نوروز در پلیس راه آهن و فرودگاه‌های کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «عباس مسعودی» جانشین فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و همچنین فرا رسیدن سال جدید با آرزوی موفقیت برای مردم، به تشریح برنامه‌های پلیس راه آهن و فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار داشت: افتخار من و همکارانم خدمت رسانی به هموطنان عزیزی است که این خطوط را برای مسافرت انتخاب می‌کنند و ما با تمام توان آماده خدمات رسانی به مردم شریف ایران در ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها هستیم.

سردار مسعودی افزود: با شروع سفر‌های نوروزی و افزایش حجم قطار‌ها و پروازها، اقدامات کنترلی در همه ایستگاه‌ها و فرودگاه‌ها، گشت‌های خودرویی و تخصیص نیروی کمکی به خصوص ایستگاه‌ها و فرودگاه‌های کلان شهر‌ها و مناطق زیارتی و سیاحتی انجام شده است و تدابیر لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم اتخاذ شده است.

جانشین فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا به تشکیل قرارگاه نوروزی اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه، تمامی اقدامات و وقایع ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌های سراسر کشور رصد و با تجزیه و تحلیل اخبار تدابیر لازم اتخاذ می‌شود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به توصیه‌های پلیس به مسافران نوروزی اشاره کرد و آن‌ها را اینگونه برشمرد:

به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی از ارائه مدارک هویتی به افراد غیر مسئول خودداری و موارد مشکوک را سریعاً به همکارانم در پلیس راه آهن و فرودگاه اعلام کنند.

از پذیرش هرگونه امانت از افراد ناشناس اعم از چمدان، بسته و موارد مشابه جداً پرهیز کنند چرا که در صورت کشف اشیاء ممنوعه و موارد مشکوک مسئولیت آن متوجه حامل بار است.

بلیت مسافرت خود را از دفاتر فروش مجاز تهیه و از مراجعه به واسطه‌ها و شبکه‌های اینترنتی غیر مجاز خودداری کنند.

برخی تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه گر با عناوین بلیت تخفیف دار، لحظه آخری، تور‌های گردشگری سریع و ارزان و... منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت نام در تور‌های سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

در تعطیلات نوروزی و در زمان پیک حرکت قطار‌ها و پرواز‌ها کمبود وسیله نقلیه عمومی قابل پیش بینی است، لذا احتمال سوء استفاده توسط افراد شرور تحت عنوان مسافربر شخصی و سرقت بار آنان متصور است علی هذا به شهروندان و مسافران عزیز توصیه می‌شود حتما برای ایاب و ذهاب به سطح شهر از تاکسی ویژه راه آهن و فرودگاه استفاده کنند.

سردار مسعودی در ادامه سخنان خود امنیت را محصول مشترک همکاری فراجا، مردم، مسئولان و سازمان‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد مردم و دستگاه‌ها همانطور که با پلیس تعامل خوبی دارند همچنان به همکاری بیشتر ادامه دهند تا ان شاء الله به توفیقات بهتری در راستای امنیت و آرامش جامعه دست پیدا کنیم.

جانشین فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا همدلی و هم افزایی، رفتار مناسب با مردم و رعایت حقوق شهروندی را اولویت محوری پلیس و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در اجرای مناسب قرارگاه نوروزی بر شمرد و در پایان خاطر نشان کرد: بی تردید همدلی و هم افزایی در ارتقاء امنیت و آرامش به مسافران و مردم می‌تواند مؤثر باشد و کمک کند تا خانواده‌هایی که به مسافرت‌های نوروزی می‌روند، از امنیت پایدار و خدمات مناسب برخوردار باشند.

انتهای پیا241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار