یاران خراسانی ۹۹؛

واحد ادوات وعده‌گاه شهید «علی سرچاهی» برای عروج

با شروع عملیات «کربلای ۵» علی سرچاهی به منظور پشتیبانی آتش نیرو‌های خط‌شکن و دفاع از آن‌ها در مقابل پاتک دشمن بعثی در منطقه عملیاتی شلمچه حضور پیدا کرد و با آگاهی از قابلیت کاربرد سلاح خمپاره‌انداز ۸۱ میلی‌متری، انبوهی از آتش را بر علیه نیرو‌های عراقی، اهداف پیاده و ماشین جنگی دشمن به کار برد و در ادامه این عملیات در ۳۰ دی ۱۳۶۵ به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۵۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 17March 2024

واحد ادوات وعده‌گاه شهید «علی سرچاهی» برای عروجگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ «علی سرچاهی» متولد روستای سرچاه نیشابور بود. تا دوم راهنمایی درس خوانده بود که عضو بسیج شد. پس از مدتی فعالیت در بسیج با اشتیاق دوره آموزش نظامی را پشت سر گذاشت و با فراخوان و اعلام نیاز جبهه‌ها، به منطقه عملیاتی اعزام شد. او پس از آموزش اولیه به پیشنهاد مسئول آموزش نظامی به واحد خمپاره‌انداز معرفی شد.

پس از آشنایی با انواع سلاح و انواع خمپاره‌انداز به واحد ادوات لشکر پنج نصر معرفی شد و آنجا در کنار نیروهای قدیمی، به کسب اطلاعات مهارت‌های مشغول شد و به تجربیاتش افزود.

با شروع عملیات «کربلای ۵» به منظور پشتیبانی آتش نیروهای خط‌شکن و دفاع از آن‌ها در مقابل پاتک دشمن بعثی در منطقه عملیاتی شلمچه حضور پیدا کرد و با آگاهی از قابلیت کاربرد سلاح خمپاره‌انداز ۸۱ میلی‌متری، انبوهی از آتش را بر علیه نیروهای عراقی، اهداف پیاده و ماشین جنگی دشمن به کار برد و در ادامه این عملیات، در روز ۳۰ دی ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

 پیکر پاک او در منطقه باقی مانده و در زمره مفقودالاثرها قرار گرفت که پس از تفحص، بعد از سال‌ها پیکرش به نیشابور منتقل و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار