دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تبعات حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح

حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به «رفح» آن هم در شرایط بحران انسانی در «غزه» ضمن رقم زدن یک فاجعه انسانی در «رفح» می‌تواند شعله‌های گسترش یک جنگ بزرگ، خطرناک و غیرقابل کنترل را در سراسر منطقه روشن کند.
کد خبر: ۶۵۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۲ - 16March 2024

تبعات خطرناک حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفحگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- هادی کهن‌دل؛ در شرایطی که در آستانه تهاجم نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به «رفح» قرار داریم، تمامی کارشناسان و صاحب‌نظران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نسبت به تبعات فاجعه‌بار حمله ارتش «اسرائیل» به رفح هشدار می‌دهند. زیرا هرگونه تهاجم این رژیم اشغالگر و نامشروع به «رفح» آن هم در شرایطی که بیش از یک و نیم میلیون نفر آواره فلسطینی اهل «غزه» در آنجا ساکن هستند عواقب بسیار وحشتناک و خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

اما با توجه به این موضوع که شهر «رفح» به عنوان یکی از آخرین پناهگاه‌های فلسطینیان مطرح است و پناهنده شدن بیش از یک میلیون و نیم آواره غزه شرایط بسیار خاص و پیچیده‌ای را برای این شهر و مردم ساکن در آن ایجاد کرده، هرگونه اقدام نظامی علیه این شهر و لشکرکشی به آن برای تمامی ساکنان رفح که هم اکنون هم در شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسایی زندگی می‌کنند، فاجعه‌بار و غیرقابل تحمل خواهد بود.

از سوی دیگر باید اشاره کنیم که عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح دست‌کم موجب می‌شود تا آوارگان «غزه» و همچنین ساکنان «رفح» مجبور شوند از این شهر هم کوچ اجباری کنند و به ناچار به سمت مرز‌های «اردن» و «مصر» حرکت خواهند کرد و همین موضوع هم بحران جنگ «غزه» را بسیار گسترش داده و به بحرانی منطقه‌ای تبدیل خواهد کرد.

موضوع مهم بعدی که هرگونه حمله و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به «رفح» را بسیار خطرناک می‌کند وضعیت فوق بحرانی شهر رفح است. زیرا در حال حاضر آوارگان غزه و ساکنان «رفح» با کمبود شدید آب آشامیدنی، مواد غذایی، اقلام دارویی و سوخت روبرو هستند و اگر رژیم صهیونیستی اقدام به لشکرکشی به «رفح» کند قطعا این وضعیت بسیار بدتر و بحرانی‌تر خواهد شد به صورتی که می‌تواند پای دیگر کشور‌ها و گروه‌های مقاومت منطقه‌ای را هم به این جنگ باز کند.

اما اگر به دلایل رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی به «رفح» نگاهی کنیم با همان اهداف و دلایلی روبرو می‌شویم که تل‌آویو برای آغاز جنگ غزه اعلام کرده بود. امروز هم اگر به صحبت‌های سران و مقامات تل‌آویو توجه کنیم متوجه می‌شویم که هدف اصلی آن‌ها مبارزه با رزمندگان گروه حماس و از بین بردن آن‌ها در «رفح» است.

در حقیقت باید بگوییم که رژیم صهیونیستی در مدت زمان پنج ماه در حال تکرار دو اشتباه مشابه است. اولین اشتباه آنها، آغاز جنگ غزه با هدف ازبین بردن گروه حماس بود که در آن کاملا شکست خورده است و در مورد دومین اشتباه این رژیم اشغالگر و نامشروع در مورد حمله به رفح هم باید بگوییم که اگر ارتش «اسرائیل» دست به چنین اشتباهی خطرناکی بزند خود را عمیقا درون یک بحران غیرقابل پیش‌بینی قرار خواهد داد.

از طرف دیگر در صورتی که شاهد حمله نظامی و لشکرکشی رژیم صهیونیستی به شهر رفح باشیم باید منتظر کاهش و حتی توقف حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا و دنیای غرب از تل‌آویو را انتظار داشته باشیم. موضوعی که در حال حاضر و با توجه به باتلاقی که «اسرائیل» در غزه قرار دارد برای رژیم صهیونیستی بسیار گران تمام خواهد شد و برای آن‌ها قابل تحمل نخواهد بود.

موضوع مهم دیگری که مانع از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح خواهد شد محکومیت جهانی این اقدام نظامی تل‌آویو است. زیرا در صورتی که ارتش «اسرائیل» وارد شهر رفح شود شاهد محکومیت جهانی اقدامات این رژیم اشغالگر و نامشروع در سطح کشور‌های سراسر دنیا خواهیم بود و این رژیم بیش از پیش در سطح دنیا منزوی و گوشه‌گیر خواهد شد.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که سران و مقامات رژیم صهیونیستی علی رفم میل و علاقه شدیدی که برای حمله نظامی و لشکرکشی به شهر رفح دارند با مشکلات و موانع بسیار جدی و سختی روبرو هستند که عملا به آن‌ها اجزاه نخواهد داد به سادگی ارتش خود را وارد شهر رفح کنند و اگر نتانیاهو فارق از تمامی این خطرات دست به یک اشتباه محاسباتی زده و به رفح حمله نظامی کند آتش جنگی منطقه‌ای را علیه خود روشن می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار