امام جمعه مشهد:

لزوم توجه جدی مجلس شورای اسلامی و دولت به رفع معضل بی‌حجابی/ سفره مردم تنگ شده و دستگاه‌های اجرایی باید این مسئله را حل کنند

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲؛ تورم نقطه به نقطه در کشور حدود ۵۹.۸ درصد بود؛ آماری که امسال به ۳۵.۸ درصد رسید و از این نظر نیز می‌توان دولت را سربلند دانست منتهی این مهار تورم موردرضایت مردم نیست، چراکه آن‌ها فقط و فقط انتظار دارند قیمتها کاهش یابد یا حداقل افزایش پیدا نکند؛ سفره مردم تنگ‌تر شده و دستگاه‌های اجرایی باید این مسئله را حل کنند.
کد خبر: ۶۵۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ - 15March 2024

لزوم توجه جدی مجلس شورای اسلامی و دولت به رفع معضل بی‌حجابی/ سفره مردم تنگ شده و دستگاه‌های اجرایی باید این مسئله را حل کنندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‎الهدی» امام جمعه مشهد در خطبه‌های آخرین نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار داشت: این جمعه، آخرین جمعه سال شمسی می‌باشد و طبیعی است که آخر سال، خیلی از مسائل در عرصه زندگی فردی و اجتماعی موردمحاسبه، مداقه و ارزیابی قرار بگیرد. ابتدای امسال، رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال؛ را به نام «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری کردند تا مبنایی باشد برای بررسی، سنجش عملکرد و میزان موفقیت دولت؛ تا هرآنچه را که بیشتر محقق کند، بتوان آن را موفق‎تر دانست.

وی با اشاره به اینکه یک مسئله، تولید بدون نفت است و موضوع دیگر؛ تولید به همراه درآمد‌های نفتی که این دو با یکدیگر تفاوت دارند، در ادامه صحبت خود افزود: میزان استخراج، تولید و فروش نفت خودش یک مسئله متفاوت است، اما به‎طور کلی، به‎جرئت می‎توان دولت را در زمینه تولید بدون نفت موفق دانست، زیرا بیش از هفت هزار بنگاه، مؤسسه اقتصادی و کارخانه راکد به عرصه عمل بازگشته‎اند که در نتیجه نرخ بیکاری از ۱۰ به ۸ درصد و در بعضی استان‎ها همچون خراسان رضوی به ۶ درصد رسیده است.

امام جمعه مشهد همچنین یادآور شد: آن روز که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مهار تورم تأکید کردند، تورم نقطه به نقطه در کشور حدود ۵۹.۸ درصد بود؛ آماری که امسال به ۳۵.۸ درصد رسید و از این نظر نیز می‌توان دولت را سربلند دانست.

وی با اشاره به اینکه این مهار تورم موردرضایت مردم نیست، در ادامه تأکید کرد: ملت، فقط و فقط انتظار دارد قیمت‎ها کاهش پیدا کند یا حداقل افزایش پیدا نکند. این همان نقطه‎ای است که براساس آن از دستگاه‎های اجرایی و مجلس انتظار داریم تا کنترل قیمت‎ها به عنوان یک پیامد از کنترل تورم را دنبال کند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: رشد تولید در مصرف محصولات تولیدی ملی با استفاده گسترده‎تر در همین کشور نهفته است. در این معنا، شما فرض کنید یک کارگاه تولید فرآورده‌های لبنی در ایران باید بتواند حقوق کارگر را افزایش بدهد، اما برای این، ابتدا به افزایش سبد درآمد نیاز داریم، اما افزایشی که در اثر ارتقای میزان تولید باشد نه صرفاً گران شدن محصولات. اینجاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی به مهار تورم و رشد تولید تأکید می‌کنند تا راهبرد اقتصادی کشور هدف‎گزاری و به مسئول مجری تفهیم کنند دستاورد تلاش‎های تو باید به کاهش قیمت منجر شود تا مردم حاصل این زحمات را درک کنند.

وی با بیان اینکه سفره مردم تنگ‌تر شده و دستگاه‌های اجرایی باید این مسئله را حل کنند، تصریح کرد: بنده خودم به وزیر اقتصاد و امور دارایی این موضوع را تأکید کردم که شما باید مدیریت سفره مردم را از مدیریت توسعه اقتصادی کشور جدا کنید. باید نقاط اصطکاک؛ مسئله معیشت با توسعه نظام اقتصادی، هدف مدیریت دولت باشد تا سفره مردم از این ضیق و تنگنا خارج شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اجرای طرح توزیع سبد کالا گفت: اقداماتی از جمله افزایش یارانه دهک‎های اول تا سوم به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اضافه و اینکه میلیون‎ها نفر در این کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت شدند؛ قابل تقدیر است، اما با این حال، این حرکت‌ها باید فراگیر شود تا در کاهش قیمت‌ها اثر بگذارد و مردم، لذت آن را در سفره‎های خود بچشند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود با تأکید بر ضرورت مدیریت جریان بی‌حجابی به عنوان یکی از آفات اغتشاشات سال ۱۴۰۱ گفت: در آن سال؛ جریان نابکارانه توطئه دشمن در اغتشاشات اجرا شد و معلول آن، یک جریان فرهنگی نفوذی در کشور بود که بی‌حجابی و بدحجابی را توسعه می‌داد. پیرو همین نقطه، اگر بنا باشد مجلس یازدهم تمام شود و رسیدگی به مسئله حجاب صورت نگیرد، این یک ننگ و عار برای چنین مجلسی خواهد بود و متاسفانه باید اذعان کرد که تا به امروز هنوز این معضل فرهنگی حل نشده و دولت و مجلس باید توجه جدی در این عرصه داشته باشند.

علم‌الهدی در پایان خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه اگر بنا شد در ماه مبارک رمضان بی‌حجابی در جامعه ما نفوذ داشته باشد، نسل جوان ما از عبادات و فراز‌های معنوی ماه ضیافت خدا محروم خواهد ماند و سفره دین از زیر پای این ملت کشیده خواهد شد، افزود: متأسفانه لایحه عفاف و حجاب همچنان بلاتکلیف مانده و آن قانونی که کمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس تصویب کردند، پس از دستکاری به شورای نگهبان ارائه و سرمنشأ اختلاف نظری شده که تاکنون جز زیان مردم، دستاورد دیگری نداشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار