بسیجیان با ایمان و علم می‌توانند مشکلات را برطرف کنند

حضرت آیت الله سبحانی گفت: به جای تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر از وجود بسیج استفاده شود.
کد خبر: ۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷ - 22November 2013

بسیجیان با ایمان و علم می‌توانند مشکلات را برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حضرت آیتالله سبحانی، یکی از مراجع عظام تقلید طی دیداری که در آستانه هفته بسیج با سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در بسیج داشت، اظهار داشت: بسیجیان جوانان زبده ملت هستند که قربة الی الله و برای رضای خدا وارد این عرصه شدهاند.

آیت الله سبحانی دانشگاهی بودن بسیجیان را یادآور شد و افزود: ایمان، محرک و موتور است و علم، روشنگر راه است که بسیجیان دانشگاهی میتوانند با استفاده از این دو عنصر مشکلات را حل کنند.

وی موضوع تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و تصریح کرد: به جای تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر از وجود بسیج استفاده شود چرا که ضمن هزینه بسیار کمتر، بسیجیان افراد کار آزمودهای در این زمینه هستند.

این عالم بزرگوار مسئله علوم انسانی را در کشور یک معضل عنوان و بیان کرد: طبق علوم انسانی غربی دلیل پیدایش دین، مادی است؛ که به جوانان آموزش داده میشود و مادامی که علوم انسانی عوض نشود به خروجیهای آن نمیتوان اعتماد کرد.

وی فعالیتهای حوزه علمیه در خصوص علوم انسانی اسلامی را یادآور شد و افزود: بسیج کوشش کند با بهکارگیری ظرفیتهای دولت، علوم انسانی دانشگاهها را اسلامی کند که این امر میتواند در یک یا چند دانشگاه انجام شود تا فشار در این زمینه کمتر شود.

آیت الله سبحانی دانشگاه را محل شکل گیری فکری جوانان دانست و تاکید کرد: همان طور که پیشینیان گفتند باید از همان راهی که بیدینی را وارد مملکت کردند، دین را وارد کنیم.

وی مسئله کاهش رشد جمعیت در کشور را خطری جدی عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت دشمنان از سالهای گذشته باعث شد تا امروز با مردن دو نفر فقط یک و 7 دهم نفر جایگزین شود که بسیج باید در این زمینه فعالیت خوبی در جامعه داشته باشد.

وی فعالیت گسترده و پیدایش نوابغ را در جمعیت کثیر دانست و عنوان کرد: با جلوگیری از زاد و ولد، جمعیت پیر در جامعه افزایش خواهد یافت و دشمنان قانون تهدید نسل را فقط در مناطق شیعهنشین در جهان اجرا کردند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه شیرینی زندگی در کثرت اولاد است، خاطرنشان کرد: پدر و مادری که اولاد بیشتری دارند بهتر زندگی میکنند، که با رفتن فرزندان و تشکیل خانواده جدید، این خانوادهها هر شب به ایشان سر میزنند که این موضوع در جوامع غربی اصلا دیده نمیشود.

وی در ادامه گفت: با افزایش جمعیت جوان کشور، امکانات زندگی توسط همان جوانها افزوده میشود همان طور که گسترش عالم ماده صورت میپذیرد.

آیت الله سبحانی در پایان سخنان خود تصریح کرد: 50 سال پیش یک دانشمند فرانسوی در مقاله ای با بررسی وضعیت ایران گفته بود که با وسایل همان 50 سال پیش در ایران، 150 میلیون نفر میتوانند زندگی کنند.

در ابتدای این دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین به تشریح برخی فعالیتهای بسیج در زمینه نظام تربیتی صالحین، امر به معروف و نهی از منکر، فعالیتهای ویژه بسیج در اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی، تلاش بسیجیان برای استحکام ساخت درونی نظام و اسلامی کردن علوم انسانی پرداخت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین روش جدید بسیج در امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و افزود: مردمی و قابلیت تکرار، با محبت و در فضای صمیمی، توجه به همه معروفات و منکرات و اولویت دادن به آشنایان نسبت به نا آشنایان، از ویژگیهای روش جدید بسیج در امر به معروف و نهی از منکر است که آثار بسیار خوبی نیز داشته است.

وی ضمن بیان نمونههای موفق امر به معروف و نهی از منکر با روش جدید بسیج در سراسر کشور، اظهار داشت: همایش «پیشتازان رجعت به حجاب برتر» در تمامی استانهای کشور طی هفته بسیج برگزار میشود.

در پایان این دیدار کتاب مجموعه عکس شهدای دفاع مقدس که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس منتشر شده همراه با چفیه بسیجی توسط سردار نقدی به آیت الله سبحانی اهدا شد.

نظر شما
پربیننده ها