مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبر داد؛

رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی در سال آینده

«فرخنده» گفت: نقشه مهندسی فرهنگی یک طرح جامع و راهبردی است که اولین بار با هدف تعیین راهبردها، اولویت‌ها و برنامه‌های عملیاتی در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و گردشگری در استان تهیه شده و سال آینده رونمایی شد.
کد خبر: ۶۵۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ - 14March 2024

رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی در سال آیندهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: امسال جلسات شورای فرهنگ عمومی در تمام شهرستان‌ها برگزار شد و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان با بیشترین جلسه رتبه اول، فردوس و قاینات رتبه دوم، سربیشه و نهبندان رتبه سوم، طبس رتبه چهارم، خوسف و درمیان رتبه پنجم و بشرویه رتبه ششم را به خود اختصاص دادند.

وی بیان داشت: همچنین در مورد دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی نیز اداره‌کل ورزش و جوانان، اداره‌‍‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شورای اسلامی استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی صد درصد در جلسات حضور داشتند، اما کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ضعیف عمل کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تبیین کرد: براساس شیوه‌نامه جدید شورای فرهنگ عمومی استان حضور مدیران در جلسات شورا هر فصل یک بار ارزیابی و به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌شود همچنین براساس آخرین ارزیابی انجام شده در پایان امسال، بعضی دستگاه‌ها باید حضور جدی‌تری در شورا داشته باشند.

فرخنده به ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های جدید شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: براساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده بخشنامه برگزاری یا شیوه‌نامه اجرای شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها بعد از سال ۱۳۸۵ حدود یک سال پیش بازنویسی شد و توسط هیات دولت مصوب و به استان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه سال آینده ملاک برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستان‌ها شیوه‌نامه جدید خواهد بود، مطرح کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی از یک تا ۱۱ رده‌بندی می‌شوند که در این زمینه تمامی شهرستان‌ها رتبه یکم تا سوم را داشتند و نشان می‌دهد پیگیری و سماجتی که از مرکز استان داشتیم تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پویش «شهر ما روزه است» در اختیار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری و سایر نهاد‌های متولی استان قرار گرفت، تصریح کرد:  همچنین ۴۰ اثر فرهنگی فاخر در این خصوص تهیه و در اختیار دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قرار گرفت تا شهرداری‌ها استفاده کنند.

فرخنده بیان داشت: نقشه مهندسی فرهنگی یک طرح جامع و راهبردی است که اولین بار با هدف تعیین راهبردها، اولویت‌ها و برنامه‌های عملیاتی در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و گردشگری در استان تهیه شده و مبتنی بر داده‌های آماری، تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات، رفع نیاز‌ها و حل مشکلات فرهنگی استان است.

وی با اعلام اینکه این نقشه در سال آینده رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: پنج کمیته ذیل سند مهندسی فرهنگی استان مصوب شد و در این نقشه تکالیف دستگاه‌ها نیز مشخص شده که به عنوان یک کار زیربنایی از اهمیت زیادی برخوردار است و از آنجایی که پیوست فرهنگی گردشگری تاکنون در استان نداشته‌ایم این مهم در نقشه مهندسی فرهنگی استان لحاظ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار