مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران خبر داد؛

اعزام خواهران طلبه مازندران به راهیان نور

حجت الاسلام «قائمی» از اعزام سه اتوبوس متشکل از خواهران طلبه به راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ - 12March 2024

اعزام خواهران طلبه مازندران به راهیان نوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین «محمدجواد قائمی» مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران امروز در دیدار با سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تبریک ماه مبارک رمضان و عید نوروز و با اشاره به اقدامات حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: قریب به شش هزار طلبه دانش آموخته خواهران داریم که تا سطح دکترا در حوزه خواهران فعال هستند.  

وی افزود: در سطح کارشناسی ارشد رشته‌های فقه و خانواده، تفسیر تطبیقی، کلام و فقه و اصول فعال هستیم و به همت همکاران فرآیند جذب در حوزه علمیه رو به رشد است.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از وجه تمایز‌های این حوزه با حوزه برادران که بال فعالیت ماست کنشگری و جریان سازی فرهنگی به شمار می‌آید، ادامه داد: وجه تمایز بعدی این است که تمام مدارس ما انجمن دانش آموختگان تشکیل دادند و در قالب سمن فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام قائمی اضافه کرد: در حال حاضر حدود هشت، ۹ سمن ما دارای پروژه هستند و کار فرهنگی انجام می‌دهند تا هدایتگری و مدیریت نیرو بعد از دانش آموختگی قطع نشود و در حیطه سیاستگذاری ما است و برکت این سمن‌های دانش آموختگی این است که مرجع سمن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه طرح زیست عفیفانه که تربیت مبلغ مروج عفاف است به صورت تخصصی آموزش دیدند، گفت: ر این طرح استان را به سه منطقه شرق و غرب و مرکز تقسیم کردیم و زیست عفیفانه در استان ما جرقه خورده و در سطح ملی گسترش یافت.

این مسئول بیان کرد: در حوزه پژوهشی نیز پتانسیل خوبی داریم و حدود 100 تا پژوهشگر در قالب شبکه پژوهشگران فعال است و در سال گذشته با استفاده از این ظرفیت همایش ملی علامه حسن زاده برگزار کردیم.

به گفته مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران، برای اولین بار در حوزه‌های علمیه اولین همایش بین المللی علامه مصباح را برگزار کردیم و ۲۵۳ مقاله از استان دریافت شد که قابلیت‌های این بخش محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کتاب طلبه شهیده «رقیه حسین زاده» را با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رساندیم و رونمایی کردیم، ادامه داد: همچنین کتاب بانوی مبارز در تراز انقلاب اسلامی با همت پژوهشگران طلبه تولید و در سال جاری رونمایی شد.

این مسئول با اشاره به تشکیل انجمن شعر و ادب دفاع مقدس در حوزه علمیه خواهران اذعان داشت: مسأله روایتگری دفاع مقدس برای ما خیلی مهم است و بحث روایتگری انقلاب را با حضور اساتید تراز برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام قائمی از اعزام سه اتوبوس متشکل از خواهران طلبه به راهیان نور خبر داد و گفت: حوزه علمیه در بحث کار‌های پژوهشی و تولید الگوی نوین فعال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار