قاضی‌زاده هاشمی:

کار امروز همه ما حفاظت از مسیر شهداست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز همزمان با روز بزرگداشت شهدا با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) گفت: هر کسی در مسیر شهید و شهدا بوده امروز کارش حفاظت از مسیر شهداست.
کد خبر: ۶۵۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ - 12March 2024

کار امروز همه ما حفاظت از مسیر شهداستبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آئین تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد و جمعی از خانواده‌های شهدا، معاونان، مدیران و کارکنان بنیاد شهید در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آئین اظهار داشت: جلسه امروز به مناسبت ۲۲ اسفند برگزار شده است. حضرت امام (ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران را در ابتدای انقلاب پایه ریزی کردند، این توجه جدی حضرت امام (ره) و نوع نگاه امام به کسانی که در جریان مبارزات نهضت قدم برداشته، در میدان حاضر بودند و از جان فداکاری کردند را نشان می‌دهد. پس از آن جنگ اتفاق افتاد و موضوع شهدای ترور به وجود آمد. آن زمان ناامنی‌های تجزیه طلبان را داشتیم، اما عمده شهدای ما پس از سال ۵۸ بودند.

وی ادامه داد: این توجه و اهمیت امام خمینی (ره) به کسانی که پیام ایشان را شنیدند و با جان و دل پذیرفتند را نشان می‌دهد. در واقع همه این شهدا یک ویژگی دارند و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حفظ و معرفی آن ویژگی به وجود آمد. میهمانان اصلی جلسه امروز شما پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا هستید که در این جلسه حضور دارید، ما خادمان شهدا امروز شما را به شفاعت نزد حضرت امام راحل آوردیم تا شفیع ما باشید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در واقع ما میراث‌داران امام راحل هستیم و مسئولیت ما بسیار بزرگ است، کار در بنیاد شهید بسیار عظیم و سخت‌تر است، چون غیر از ارائه خدمات که همه دستگاه‌ها در نقش‌های مختلف مسئولیت دارند بار معنوی بزرگی نیز بر دوشمان است. حفظ قداست راه شهدا و خانواده آنان، معرفی چهره درست ایثار و شهادت، ستودن غبار از این چهر‌ها و حرکت در راه خدا که خصوصیت شهدا و ایثارگران است، باید به جامعه معرفی شود.

وی تاکید کرد: هدف مقدس خانواده شهدا باید به جامعه معرفی شود. همه این‌ها باید به این چهره ممتاز گره بخورد و این کار سختی است و ما در این زمینه نیاز به کمک داریم که هم کم کاری‌های قبل ما نادیده گرفته شود و هم در این مسیر صعب و پرتلاش بتوانیم با عنایات الهی عمل کنیم. در حقیقت یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین کار‌های ما حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی در عصر حاضر است، انقلاب اسلامی در حال امتداد و طی مسیر است. در این مسیر صعب هرچه به قله نزدیکتر می‌شویم کار سخت‌تر می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه یادآور شد: هر کسی در مسیر شهید و شهدا بوده امروز کارش حفاظت از مسیر شهداست، شهدا خودشان به قله رسیدند و به عنوان چراغ راهنما و افرادی که نور افکن انداخته‌اند تا جامعه به آن سمت حرکت کند، هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدوارم سال گذشته اقدامات ما مورد قبول درگاه حق و عنایت حضرت امام راحل باشد و دعای خیر امام راحل به همه مسئولان کشور کمک کند سعادت معنوی و مادی جامعه رقم بخورد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار