رئیس سازمان بسیج دانش آموزی:

دانش‌آموزان که اختراع یا طرح علمی دارند حمایت می‌شوند

سردار باستان گفت: دانش آموزانی که اختراعات و طرح علمی دارند، به قسمت علمی بسیج معرفی می‌شوند تا مورد حمایت قرار بگیرند.
کد خبر: ۶۵۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 11March 2024

دانش‌آموزان که اختراع یا طرح علمی دارند حمایت می‌شوندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «مجتبی باستان» رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در جریان اردو‌های راهیان پیشرفت و امید در پایگاه پهباد هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موقعیت حضرت علی اکبر (ع) در گفت‌وگویی اظهار داشت: دانش‌آموزان سمپادی، مدیران آینده ایران اسلامی هستند و هرچه دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی از اول انقلاب تا امروز برای آن‌ها تشریح شود، می‌تواند به هویت بخشی و الگودهی به این دانش آموزان کمک کند.

وی افزود: دانش‌آموزان باید بدانند آینده ایران اسلامی در اختیار آن‌هاست. این اردو‌های راهیان پیشرفت خیلی می‌تواند به دانش آموزان کمک کند. چون وقتی به کارخانه‌ای می‌روند، پیشرفت‌ها و دستاورد‌ها را می‌بینند و می‌فهمند ایران از اول انقلاب چه پیشرفت‌هایی کرده، به چه جایگاه‌هایی در دنیا و منطقه رسیده و با خود می‌گویند: «نقش من چیست؟» این، به هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان کمک می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در ادامه گفت: دانش‌آموزان وقتی از حوزه‌های مختلف بازدید می‌کنند، طبیعتاً متناسب با ذایقه و استعدادشان می‌توانند رشته دانشگاهی‌شان در آینده را انتخاب کنند. در این اردوها، متخصصان و اساتید جوان دستاورد‌ها را برای دانش‌آموزان تشریح می‌کنند؛ متخصصان جوانی که این دستاورد‌ها حاصل تفکر آن‌هاست. دانش‌آموزان وقتی در کنار این متفکران قرار می‌گیرند، ذوق می‌کنند، انگیزه می‌گیرند و می‌گویند: «ما هم در آینده باید این نقش را ایفا کنیم.»

سردار باستان در پایان گفت: ما دانش آموزانی را که اختراعات و طرح علمی دارند، به قسمت علمی بسیج معرفی می‌کنیم تا مورد حمایت قرار بگیرند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار