رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی:

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های دانشگاه است

«عزیزی» تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از اولویت‌های دانشگاه برشمرد و گفت: نگاه ویژه به خانواده‌های شاهد و ایثارگر و دقت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو اولویت‌های این دانشگاه در برنامه‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۶۵۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ - 11March 2024

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های دانشگاه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «علیرضا عزیزی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی فی ما بین دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در هشت سال جنگ تحمیلی، دانشگاهی عظیم و بزرگ بود که توانست فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کند.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تجلی و مردم با این اتحاد توانستند جانانه از کشور و میهن اسلامی دفاع کنند، بیان داشت: امنیت و اقتدار امروز کشور در عرصه‌های مختلف مرهون رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و از خودگذشتگی ایثارگرانی است که در مسیر دفاع از اسلام و ارزش‌ها جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا انسان‌های معنوی و پاکی بودند که شعار ایثار را با خون خود معنا کردند، تأکید کرد: همه ما مدیون خون پاک شهیدان هستیم و اگر بتوانیم کوچک‌ترین قدمی  در راه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا برداریم مأجوریم و این باعث برکت در زندگی‌مان می‌شود.

عزیزی با اشاره به اینکه انقلاب ایران اسلامی شاهد جانفشانی، ایثار، شهادت جوانان و همراهی مردم بود، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از جوانان برای حضور در جبهه‌های جنگ علیه باطل شناسنامه‌های خود را دستکاری میکردند تا بتوانند از میهن خود دفاع کنند چراکه معرفت را از بعد شناختی کسب کرده بودند.

وی برگزاری یادواره‌ها و برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی هنری متناسب با سلایق نسل جوان و دانشجویان را در تبیین و شناساندن اهداف والا و گرانقدر شهدا بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و بر ضرورت تداوم برنامه‌های فرهنگی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از اولویت‌های دانشگاه برشمرد و افزود: نگاه ویژه به خانواده‌های شاهد و ایثارگر و دقت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو اولویت‌های این دانشگاه در برنامه‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار