مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد؛

«راهیان‌نور» یکی از روش‌های مؤثر در تحقق «جهاد تبیین»

سرهنگ «فلاحی» راهیان‌نور را یکی از روش‌های مؤثر در تحقق «جهاد تبیین» دانست و گفت: شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، موضوعی بسیار مهم و ارزشمند است و اردوی راهیان‌نور یکی از اقدامات ویژه برای انتقال ارزش‌های حاکم بر جبهه و رزمندگان به جوانان و نوجوانان است.
کد خبر: ۶۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ - 10March 2024

«راهیان‌نور» یکی از روش‌های مؤثر در تحقق «جهاد تبیین»/ لزوم تبیین فرهنگ شهادت و مقابله با توطئه‌های دشمنانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در مراسم روز ملی راهیان‌نور و بزرگداشت شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، اظهار داشت: دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی «بخش پر درخشش تاریخ انقلاب اسلامی ما دفاع مقدس بود».

وی به حمله رژیم بعثی عراق در ۳۱ شهریور به کشور اشاره کرده و بیان داشت: عراق با این تفکر که بخشی از خاک ما را از وطن جدا کند به کشورمان حمله کرد، اما در اصل ماجرای واقعی این بود که رژیم آمریکا و ایادی آن‌ها  مخالف شکل‌گیری یک نظام نوپا و مردمی در منطقه خاورمیانه بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ایثار و شهادت‌طلبی جوانان ما تمام توطئه‌های دشمن را به هم ریخت، تبیین کرد: جوانان ما با نثار خون پاکشان اجازه ندادند حتی وجبی از خاک کشورمان دست بیگانگان بیافتد لذا عزت، افتخار، سربلندی و عظمت کشور مرهون خون پاک شهیدانی است که جانشان را در طبق اخلاص نهاده و تقدیم اسلام کردند.

سرهنگ فلاحی هدایت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضور مردم در جبهه و فرماندهی منسجم را سه عنصر مهم در دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک وطن را هم به دشمن ندادیم و تا قبل از دفاع مقدس در هر جنگی که بر ملت ایران تحمیل شده بود بخشی از خاک کشورمان جدا شده و حتی گاهی اوقات به واسطه حکومت‌های دست نشانده و وابسته بدون جنگ کشورمان را تجزیه می‌کردند.

وی اشاره به ابتدای جنگ تحمیلی و نبود امکانات و عدم انسجام نیروی نظامی که سران ارتش که سرسپرده رژیم شاه بودند از کشور خارج شده بودند، گفت: در چنین شرایط وخیم که سپاه و بسیج هم تشکیل نشده بود استکبار جهانی جنگ را بر ملت ما تحمیل نمود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تبیین کرد: باید قدردان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و قدردان ملت همیشه پشتیبان این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم چرا که در تمام مشکلات و بزنگاه‌ها پا به پای انقلاب ایستادند و در صحنه‌های مختلف این نظام را یاری دادند و خداوند سبحان این توفیق را بدهد که حافظ خون شهدای گرانقدر باشیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی را پاس بداریم.

سرهنگ فلاحی در ادامه به روز راهیان‌نور اشاره و بیان داشت: رهبر معظم اقلاب اسلامی راهیان‌نور را روز فناوری فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن می‌دانند و این یادبود‌هایی که به یاد شهدا برگزار می‌شود در واقع تذکر و تلنگری به همه ما است که بتوانیم خود را پیدا کنیم و به اهمیت جایگاه شهدای انقلاب اسلامی پی برده و راه و منش این عزیزان را در زندگی سرمشق و سرلوحه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هر چه درباره ایثارگری شهدا صحبت شود، به اندازه دیدن و مشاهده از نزدیک، تأثیر ندارد، مطرح کرد: شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، موضوعی بسیار مهم و ارزشمند است و اردوی راهیان‌نور یکی از اقدامات ویژه برای انتقال ارزش‌های حاکم بر جبهه و رزمندگان به جوانان و نوجوانان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی راهیان‌نور را یکی از روش‌های مؤثر در تحقق «جهاد تبیین» دانست و خاطرنشان کرد: ایثار و فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس باعث شد که یک وجب از خاک کشورمان هم در تجاوز دشمن باقی نماند و همین فرهنگ و الگو را باید امروز در فضای مجازی و حقیقی جامعه پیاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها