پیشنهاد ایران برای حل بحران غزه

رضا میرابیان، کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ایران یگانه حامی حقوق بشر است و اینک با توجه به بحران غزه موضوع حقوق بشر در فلسطین اولویت دارد، لذا باور داریم با اجرای پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی علاوه بر پایان یافتن جنگ، سایر حمایت‌ها از مردم غزه به سرعت انجام می‌شود.۳۴
کد خبر: ۶۵۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ - 09March 2024

پیشنهاد ایران برای حل بحران غزهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست سازمان همکاری اسلامی خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به مقدار مورد نیاز به همه مناطق غزه بی‌قیدوشرط، بی‌وقفه و فوری شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد، شرایط امکان اسکان موقت برای کسانی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند، به سرعت فراهم شود. راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان‌های سراسر غزه و انتقال مجروحان دارای آسیب شدید برای ادامه درمان به خارج از فلسطین نیز دیگر پیشنهاد امیرعبداللهیان بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیشنهاد دیگرش خواستار بازگشایی گذرگاه رفح شد و بر قطع کامل هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی و تحریم گسترده‌تر کالا‌های تولید شده به وسیله شرکت‌های صهیونیستی تأکید کرد.

رضا میرابیان، کارشناس مسائل غرب آسیا درباره پیشنهاد‌های وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزیران امور خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: امیرعبداللهیان در نشست وزیران امور خارجه کشور‌های اسلامی دستورالعمل ها، پیشنهاد‌ها یا راه حل‌هایی به عنوان راهکار‌های اجرایی حل بحران غزه شود به مردم دنیا به خصوص امت‌ها و سران کشور‌های اسلامی ارائه کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی برای حل بسیاری از بحران‌هایی که رژیم صهیونیستی می‌آفریند، اخراج نماینده این رژیم از سازمان ملل متحد، بازگشایی گذرگاه رفح و باز کردن مسیر برای حمایت‌های درمانی و غذایی از مردم غزه است؛ فارغ از اینکه کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی این راهکار‌ها را بپذیرند، تصویب کنند یا مصوب نشود. به هر حال ما در برابر افکار عمومی جهان مکلف به ارائه راهکار‌هایی هستیم که قطعاً اثرگذار است و مانع نسل کشی در غزه می‌شود.

تحلیلگر سیاست خارجی توضیح داد: پیشنهاد‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی به جهان در نشست سازمان همکاری اسلامی نشان داد کشورمان یگانه حامی حقوق بشر است و اینک با توجه به بحران غزه موضوع حقوق بشر در فلسطین اولویت دارد، لذا باور داریم با اجرای پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی علاوه بر پایان یافتن جنگ، سایر حمایت‌ها از مردم غزه به سرعت انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با پایان یافتن جنگ، تمام شدن تجاوز رژیم صهیونیستی و شکستن محاصره غزه مردم به منازل خود بازمی گردند، بنابراین به صورت طبیعی اقدامات بعدی سهل الوصول است. حتی اگر مردم غزه هم نتوانند از غزه خارج شوند، با شکستن محاصره، باز شدن مرز‌ها و و ورود گروه‌های امدادی و داوطلب برای درمان و رساندن محموله‌های کمک بشری به غزه و ورود مهندسان برای بازسازی غزه بسیاری از مشکلات کنونی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بی شک تا زمانی که شروط حماس قابل اجرا نباشد، رژیم صهیونیستی همچنان زیر فشار‌های مختلف نظامی و اقتصادی‌ای است که محور مقاومت در دستور کار دارد. با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی قادر به تحمیل شرایطی که در پنج ماه گذشته از سر گذرانده نیست، لذا به تدریج موضع طرف آمریکایی و رژیم صهیونیستی عوض می‌شود، زیرا می‌بینند حماس همچنان روی محور‌های پیشنهاد شده خود ازجمله آتش بس دائمی، برطرف شدن محاصره، فرستادن دارو مواد غذایی و بازسازی غزه پافشاری می‌کند.

منبع: راهبرد معاصر

انتهای پیام/ ۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار