راویان و خادمان شهدای یادمان علقمه تجلیل شدند

مراسم تجلیل و تکریم ۲۵۰ نفر از راویان و خادمان شهدای یادمان کربلای ۴ در اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ - 09March 2024
راویان و خادمان شهدا یادمان علقمه تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس فارس، مراسم تجلیل و تکریم ۲۵۰ نفر از راویان و خادمان شهدا یادمان کربلای ۴ (علقمه) با حضور سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، سردار «مهدی سرور» فرمانده دانشگاه علوم وفنون امیرالمؤمنین (ع) اصفهان، سردار «جواد امیرسالاری» فرمانده محترم تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی (عج) برگزار شد.
 
در کنار این جلسه تکریم، سردار کوشکی سخنران ویژه جلسه بصیریتی و تبیینی فرماندهان پایگاه مقاومت شهر شیراز بود و به تبیین سبک زندگی شهدا پرداخت سپس از درمانگاه صلواتی بسیج جامعه پزشکی استان فارس واقع در یادمان علقمه، مجموعه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز و شهید باکری خرمشهر بازدید کرد همچنین با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس فارس و سایر مسئولان از یادمان تکمیل شده شهید گمنام یادمان علقمه رونمایی شد.
 
یادمان شهدای کربلای ۴ (علقمه) در شهرستان خرمشهر واقع شده است و در سرگذشت این یادمان باید گفت که به منظور تعیین سرنوشت جنگ و تصرف شلمچه، تنومه و جزایر اروندرود و پیشروی از شمال فاو با هدف نهایی تصرف شهر بصره، عملیات کربلای ۴ با فرماندهی سپاه و پشتیبانی هوایی و توپخانه ارتش با چهار قرارگاه نجف، قدس، کربلا و نوح در تاریخ ۳/۱۰/۱۳۶۵ طراحی و اجرا شد.

با شروع عملیات و در همان ساعات نخست آشکار شد که دشمن با حمایت اطلاعاتی ایالات متحده از محور‌های هجومی عملیات آگاه است و با آمادگی و هوشیاری معابر حساس را مستحکم ساخته است تا از شکسته شدن خطوط خود جلوگیری کند. علی‌رغم اجرای انبوه آتش دشمن برای برهم‌زدن آرایش رزمی غواص‌های خط‌شکن و شناورها، نیرو‌های غواص در جزایر بلجانیه، سهیل، ام‌الرصاص و ام‌البابی، نبرد را از ساحل به خشکی کشاندند و با وجود شکسته شدن برخی خطوط دشمن در پنج‌ضلعی شلمچه، به جهت آمادگی دشمن، امکان ادامه عملیات به مصلحت نبود، لذا به‌منظور حفظ قوا و طراحی عملیات آتی از ادامه نبرد اجتناب و بلافاصله عملیات کربلای ۵ طرح‌ریزی و جایگزین شد.

محور عملیات بخشی از نیرو‌های لشکر ۳۲ انصار الحسین همدان و لشکر ۳۳ المهدی(عج) فارس در مجاورت کوی آریا اکنون به‌عنوان یادمان شهدای کربلای ۴ (علقمه) نام‌گذاری شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار