سرکوب حمایت از فلسطین با اسم رمز مقابله با افراط‌گرایی در انگلیس

دولت انگلیس در راستای مشروعیت‌زدایی از مخالفت با رژیم صهیونیستی و سرکوب حمایت از ملت فلسطین در این کشور، درصدد است تا محدودیت‌های جدیدی را به بهانه مقابله با افراط‌گرایی وضع کند.
کد خبر: ۶۵۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ - 09March 2024

سرکوب حمایت از فلسطین با اسم رمز مقابله با افراط‌گرایی در انگلیسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «روبین سیمکوکس» کمیسر مقابله با افراط گرایی انگلیس در یادداشتی جهت‌دار برای نشریه تلگراف چاپ لندن ادعا کرد که لندن هر هفته و هنگام برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین، به یک مکان ممنوعه برای جامعه یهودیان تبدیل می‌شود.

او بر اساس این ادعا از دولت انگلیس خواست تا از طریق وضع محدودیت‌های سختگیرانه و ارائه تعریف جدید از افراط گرایی، هرچه سریع‌تر با این مساله برخورد کند. این مقام انگلیسی ادعا کرد که دولت لندن اختیارات بیشتری نسبت به آنچه تصور می‌کند برای مقابله با افراط گرایی دارد.

سیمکوکس در ادامه اظهارات جهت‌دار خود مدعی شد: اگر افراط گرایان دیگر نتوانند کانال‌های تلویزیونی را در انگلیس اداره کنند، به دموکراسی خیانت نکرده‌ایم. اگر اجازه ندهیم که لندن آخر هر هفته به منطقه ممنوعه برای یهودیان تبدیل شود، به یک کشور مستبد تبدیل نشده‌ایم.

این درحالیست که با گذشت نزدیک به پنج ماه از آغاز جنگ غزه، اعتراض‌های مردم انگلیس در حمایت از مردم فلسطین، نه تنها کاهش نیافته که به یک نهضت مدنی و تاثیرگذار تبدیل شده و این مساله باعث وحشت لابی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم در انگلیس شده است.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس هفته پیش طی یک سخنرانی از پیش اعلام نشده، درباره تداوم تظاهرات ضد صهیونیستی در این کشور هشدار داد و مدعی شد که دمکراسی از سوی افراد و گروه‌های افراطی هدف قرار گرفته شده است. وی با چشم‌پوشی از تظاهرات چند صد هزار نفری ماه‌های اخیر در لندن، حامیان فلسطین را یک گروه اقلیت نامید که ارزش‌های دمکراسی را تهدید می‌کنند.

او با تکرار ادعا‌های ساختگی لابی رژیم صهیونیستی درباره وحشت و پریشانی جامعه یهودیان از نیرو‌هایی سخن گفت که تلاش می‌کنند جامعه انگلیس را دوپاره کنند.

سوناک با بیان این ادعا که «آن‌ها می‌خواهند اعتماد و امید را از بین ببرند»، افزود: «ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد و باید آماده باشیم تا در هر شرایطی، هر چقدر هم که سخت باشد، از ارزش‌های مشترک خود دفاع کنیم».

در همین پیوند، جیمر کلورلی وزیر کشور انگلیس طی اظهاراتی مشابه ادعا کرد که حامیان فلسطین طی پنج ماه گذشته حرف خود را به کرسی نشانده‌اند و اکنون لازم است که به اعتراض‌های خود پایان دهند.

با این حال حامیان فلسطین تاکید دارند مادامی که جنگ علیه غزه جریان دارد، به تظاهرات و اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند. آن‌ها طبق برنامه اعلام شده، قصد دارند تا فردا (شنبه) نیز برای بیست و یکمین هفته پیاپی، تظاهرات دیگری را در لندن برپا کنند.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده نیرو‌های مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

دولت انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی با برقراری اتش‌بس دائم در غزه مخالف و معتقد است که چنین اقدامی باعث جسورتر شدن مقاومت فلسطین خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیس، این کشور هفته آینده تعریف جدیدی از افراط گرایی را ارائه خواهد داد که احتمال می‌رود محدودیت‌ها برای حمایت از فلسطین را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار