مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

جدا کردن نسل جوان از راه شهدا مهم‌ترین هدف دشمن/ دفاع مقدس نقش مهمی در پیشرفت و توسعه انقلاب داشته است

سرهنگ «فلاحی» با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پیشرفت و توسعه این انقلاب داشته است، گفت: جدا کردن نسل جوان از راه شهدا مهم‌ترین هدف دشمن است.
کد خبر: ۶۵۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ - 08March 2024

دفاع مقدس نقش مهمی در پیشرفت و توسعه انقلاب داشته است/ جدا کردن نسل جوان از راه شهدا؛ مهم‌ترین هدف دشمنبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (جمعه) در دیدار با مدیران شهرستان فردوس، اظهار داشت: به فرموده رهبری معظم انقلاب اسلامی «امروزه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» بنابراین بر ما واجب است که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داریم.

وی با اشاره به اینکه شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان همگی ندای وحدت و حفاظت از میهن را با عمل خود به جهانیان نشان دادند، بیان داشت: دوران دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند است و اگر امروز اقتدار و آبرویی در جهان داریم به برکت دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تداوم بخش انقلاب اسلامی و نقش مهمی در پیشرفت و توسعه این انقلاب داشته است، افزود: دوران دفاع مقدس برگ زرین نظام و انقلاب اسلامی و حرکت بزرگ مردمی بود که زمینه ایجاد حرکتی کارآمد در برقراری حکومت مردم‌سالار دینی را ایجاد کرد.

سرهنگ فلاحی یاداور شد: دشمن در سال‌های نخست انقلاب اسلامی برای از بین بردن این نظام برنامه‌ریزی کرده بود، اما این اتحاد مثال زدنی مردم و رهبری را در این برنامه‌ریزی در نظر نگرفته بود و همین موضوع زمینه شکست نقشه‌های دشمنان را به دنبال داشت.

وی جدا کردن نسل جوان از راه شهدا را مهم‌ترین هدف دشمن ذکر کرد و گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ای خود به دنبال این است که نوجوانان و جوانان ما را از فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس دور کند لذا باد فرهنگ ناب دوران دفاع مقدس و رشادت و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در دفاع از کیان اسلامی به نسل جوان جامعه انتقال پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یکی از جنگ‌هایی بود که ملت ایران با دستان خالی اجازه جدا شدن یک وجب از خاک کشور را به دشمنان ندادند، متذکر شد: حوزه دفاع مقدس فضا برای کار فرهنگی بسیار زیاد است و باید هنرمندان و دغدغه‌مندان در این حوزه به میدان بیایند و نسل جدید را با آن دوران پیوند بزنند.

سرهنگ فلاحی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مظهر قدرت ایران شهدا هستند»، مطرح کرد: آشنایی نسل جدید با سیره شهدا، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت باعث می‌شود که انقلاب اسلامی نسل به نسل بیمه شود، از این رو بر همه ما واجب است که بتوانیم به فراخور زمان و با استفاده مناسب از ابزار فرهنگی، نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت مأنوس کنیم.

وی یادگاران دفاع مقدس را آیینه تفکر انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: دشمنان درصدد ایجاد فاصله بین نسل جوان و ارزش‌های شهدا هستند و امروز یادگاران دفاع مقدس می‌توانند با حضور فعالانه در «جهاد تبیین» ارزش‌های شهدا را به نسل جوان منتقل کنند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: دشمنان از بیان خاطرات ایثارگران و جذب نسل جوان می‌هراسند و می‌دانند که میراث معنوی و شفاهی ایثارگران می‌تواند در بازآفرینی و احیای ارزش‌های شهدا و به صف کردن نسل جوان در دفاع از این ارزش‌ها بسیار مؤثر باشد.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه هر آنچه برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهادت هزینه شود باز هم کم است، گفت: باید اندیشه شهدا در همه اقشار پیاده شود و کار‌های مرتبط با شهدا و دفاع مقدس به جوانان واگذار شود.

وی همچنین از رونمایی جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس استان در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی جزو پنج استانی است که سال آینده جلد نخست این دانشنامه را رونمایی خواهد کرد و این دانشنامه به‌عنوان ک مرجع در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها