فرماندار شهرستان فردوس تأکید کرد؛

لزوم تهیه و تبیین خاطرات مبارزاتی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

«روشن» تبیین سبک زندگی شهدا و ایثارگران را به عنوان الگو برای نسل جوان ضروری دانست و گفت: خاطرات مبارزاتی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید تهیه و به نسل حاضر معرفی شود، زیرا این کار از تحریف اتفاقات آن دوران جلوگیری و سبب بیان صریح و شفاف حقایق می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ - 08March 2024

لزوم تهیه و تبیین خاطرات مبارزاتی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «مهدی روشن» فرماندار شهرستان فردوس امروز (جمعه) در دیدار مدیران شهرستان فردوس با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با رشادت و ایثارگری کم‌نظیر خود نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به نهال نوپای انقلاب اسلامی را خنثی کرده و با جانفشانی‌های خود حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادند.

وی شهدا را حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان داشت: شهرستان فردوس در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این شهرستان به سبب تدین و ولایت‌مداری از گذشته‌های دور تاکنون به شهر دارالمؤمنین شهرت داشته است.

فرماندار شهرستان فردوس با تأکید بر اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس در برابر استکبار ایستادند و با ایثار ارزشمندترین چیز خود نامشان ماندگار شد، تصریح کرد: صیانت از فرهنگ شهید و شهادت و ترویج و نهادینه کردن این کار معنوی بزرگ وظیفه‌ای خطیر بر دوش جامعه برای سعادت و سلامت کشور است.

روشن اضافه کرد: اگر امروز قدرت‌های بزرگ در مقابل عظمت ایران اسلامی کرنش می‌کنند همه به خاطر ایثار و جانفشانی شهیدان در هشت سال دفاع مقدس است بنابراین آسایش، راحتی، امنیت و هر‌چه داریم از جنگ است و باید در ارتباط با انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نحوی کار کنیم که دین خود نسبت به خون شهدا را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه مکتب دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای تمام نشدنی پیش روی ما قرار دارد و باید هر روز بیشتر از گذشته در ترویج این مکتب و آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی بوده لذا برای تحقق منویات ایشان باید تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان فردوس تبیین سبک زندگی شهدا و ایثارگران را به عنوان الگو برای نسل جوان ضروری دانست و مطرح کرد: خاطرات مبارزاتی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید تهیه و به نسل حاضر معرفی شود، زیرا این کار از تحریف اتفاقات آن دوران جلوگیری و سبب بیان صریح و شفاف حقایق می‌شود.

روشن با اشاره به ضرورت ثبت و ضبط خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، مطرح کرد: ثبت و ضبط خاطرات شهدا و رزمندگان اهمیت و ضرورت زیادی دارد، اگر وظیفه شهدا در آن زمان دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی بود ما وظیفه داریم اجازه ندهیم در این باره تحریفی رخ دهد تا پیام شهیدان به درستی به نسل آینده منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه یادمان‌های شهدای گمنام به مکان فرهنگی برای جوانان تبدیل شده است، افزود: کار‌های نرم‌افزاری و فرهنگی باید در این یادمان‌ها افزاش یابد و برای این مهم اعتبارات ویژه‌ای باید اختصاص یابد.

فرماندار شهرستان فردوس در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی داریم با همکاری مجموعه شهرستان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، موزه شهدا و دفاع مقدس را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها