مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فردوس:

ثبت خاطرات ایثارگران مانع تحریف وقایع دوران انقلاب و دفاع مقدس می‌شود

«جوان» ثبت خاطرات ایثارگران را مانع تحریف وقایع دوران انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: ایثارگری‌های دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نتیجه تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در وجود رزمندگان اسلام بود و خاطرات مبارزاتی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید تهیه و به نسل حاضر معرفی شود.
کد خبر: ۶۵۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ - 08March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «محمدعلی جوان» مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فردوس امروز (جمعه) در در دیدار مدیران شهرستان فردوس با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مردم از جا‌هایی که به مخیله کسی خطور نمی‌کرد، بلند شدند و به جبهه‌ها رفتند و این دفاع مقدس اسوه‌ها، اسطوره‌ها و الگو‌های زیادی را خلق کرد.

وی بیان داشت: شهدا، جانبازان و تمامی ایثارگران در دوران دفاع مقدس با مجاهدت‌های شبانه‌روزی در حیات بابرکت خود برای جامعه اسلامی و امت‌های اسلام امنیت، اقتدار و سربلندی به ارمغان آوردند و با خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی مانع بزرگی برای تحقق اهداف شوم آن‌ها شدند.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فردوس تأکید کرد: دوران دفاع مقدس سبب عزت و سربلندی نظام و انقلاب اسلامی شد و به همین دلیل باید با ثبت و ضبط خاطرات آن دوران مورد توجه جدی قرار گیرد و ایثارگران و رزمندگان و کسانی که صحنه‌های واقعی دفاع مقدس را مشاهده کردند، شناسایی کنیم و نگذاریم گنجینه‌های ارزشمندی که در سینه آن‌ها نهفته است از بین برود.

جوان ثبت خاطرات ایثارگران را مانع تحریف وقایع دوران انقلاب و دفاع مقدس دانست و تبیین کرد: خاطرات مبارزاتی دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید تهیه و به نسل حاضر معرفی شود چراکه این کار از تحریف اتفاقات آن دوران جلوگیری و باعث بیان صریح و شفاف حقایق می‌شود.

وی شهدا را نماد فرهنگ ایثار و شهادت دانست و با بیان اینکه باید به درستی آن‌ها را به نسل فعلی و نسل‌های آینده معرفی کنیم، تصریح کرد: ایثارگری‌های دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نتیجه تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در وجود رزمندگان اسلام بود و شهدا الگو‌های خوبی در حوزه ایثار و شهادت هستند که به‌عنوان الگو باید مورد استفاده نسل جوان قرار بگیرند.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فردوس با اشاره به برگزاری یادواره شهید «محمد پارسا»، گفت: این شهید والامقام در دوران سربازی، تحصیل و مسئولیتش خدمات قابل توجهی را ارائه داده و این شهید اولین فرمانده سپاه شهرستان فردوس بوده است.

جوان با اشاره به اینکه در راستای ضبط و ثبت خاطرات خانواده این شهید اقدامات انجام شده است، خاطرنشان کرد: خانواده شهید «پارسا» اهل فضل هستند وهمواره مورد توجه و احترام اقشار مردم هستند لذا باید نسبت به ساخت مستندی از این شهید اقدام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها