ژست‌های دروغین انسان دوستی برای فرار از فشار‌های بین‌المللی

رژیم اشغالگر قدس تا حدی سعی داشته با کمک‌های ذره‌ای اخیر که در قالب ارسال هوایی از سوی برخی کشور‌های غربی برای مردم غزه فرستاده شده‌اند، برای خود در زمینه ارائه کمک به غیرنظامیان غزه، دستاوردسازی کند تا شاید از این رهگذر، تا حدی از زیر بارِ فشار‌های بین‌المللی علیه خود فرار کند.
کد خبر: ۶۵۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ - 06March 2024

ژست‌های دروغین انسان دوستی برای فرار از فشار‌های بین‌المللیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در روز‌های اخیر وقوع یک تحول معنادار در بحبوحه جنگ غزه، تحلیل و تفسیر‌های زیادی را به همراه داشته است. ماجرا از این قرار است که شماری از دولت‌های غربی نظیر آمریکا و فرانسه، محموله‌های کمک‌های غذایی خود را از طریق هوایی به ویژه برای ساکنان شمال نوار غزه ارسال کرده‌اند. اقدامی که با پروپاگاندای گسترده جریان‌های رسانه‌ای غربی نیز همراه شده است. با این حال، در تحلیل رویداد مذکور توجه به نکاتی مهم به نظر می‌رسد. 

بخش قابل ملاحظه‌ای از کمک‌های ارسالی آمریکا و فرانسه، در دریا و حتی برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشینِ نزدیک به نوار غزه فرود آمده و بخش محدودی نیز به دست مردم غزه رسیده است. صِرف ارسال کمک‌های اینچنینی از سوی قدرت‌های غربی برای مردم غزه، معادله‌ای متناقض را تداعی می‌کند. از یک سو، این قدرت‌ها سیل قابل توجهی از تسلیحات را برای رژیم اشغالگر قدس از ابتدای جنگ غزه تاکنون ارسال کرده و می‌کنند و از سوی دیگر، همین بازیگران اقدام به ارسال کمک‌های محدود هوایی برای مردم غزه می‌کنند! موضوعی که خود نشان می‌دهد تا چه اندازه غربی‌ها در سیاست‌های خود متوسل به نفاق و عوام فریبی هستند. البته آن‌ها از این طریق تا حدی سعی داشته اند تا از شدت فشار‌ها علیه خود به واسطه همدستی شان در بحبوحه جنگ غزه با رژیم اشغالگر قدس بکاهند و به زعم خود، وجهه مخدوششان در سطح بین المللی را ترمیم کنند.

دیگر اینکه موافقت صهیونیست‌ها با مساله ارسال کمک‌های هوایی برای ساکنان نوار غزه آن هم در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه تاکنون تمامی راه‌های ورودی به نوار غزه را تحت محاصره و تهدید قرار داده، تا حدی نیز معطوف به روند پیگیری قضایی پرونده این رژیم به دلیل ارتکاب به نسل کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری است. پرونده‌ای که در قالب آن، صهیونیست‌ها باید در روز‌های آتی گزارشی را بر پایه صدور حکم موقت اخیر دیوان بین المللی دادگستری ارائه کنند و اقدامات خود در رابطه با مقابله با نسل کشی در نوار غزه و کمک به مردم این منطقه را تشریح کنند. 

به بیان ساده تر، رژیم اشغالگر قدس تا حدی سعی داشته با کمک‌های ذره‌ای اخیر که در قالب ارسال هوایی برای مردم غزه فرستاده شده اند، برای خود در زمینه ارائه کمک به غیرنظامیان غزه، دستاوردسازی کند تا شاید از این رهگذر تا حدی از زیر بار فشار‌های بین المللی علیه خود فرار کند؛ و در نهایت اینکه رژیم صهیونیستی با فشار‌های قابل توجهی در عرصه بین المللی به واسطه تحمیل رنج به مردم غزه در ابعاد مختلف رو به رو است. اکنون بیمارستان‌های غزه وضعیت خوبی ندارند، مردم این منطقه از عدم دسترسی کافی به غذا، دارو و سوخت رنج می‌برند و بسیاری از دیگر نیاز‌های ابتدایی آن‌ها نیز تامین نیست که همین مساله سبب شده تا بسیاری از نهاد‌های بین المللی نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه هشدار دهند.

حال در این فضا، صهیونیست‌ها با همدستی قدرت‌های غربی با ارسال میزان محدودی از کمک‌های غذایی برای مردم غزه به نوعی سعی دارند تا از شدت فشار‌ها علیه خود جهت تسهیل روند امدادرسانی به مردم غزه در دیگر جنبه‌ها بکاهند و برای یک دوره موقت هم که شده، شرایط منفی بین‌المللی علیه خودشان را مدیریت کنند. 

منبع: سایت الف

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار