وصیت شهید «محمد دریجانی»:

نگذارید روحانیت را بکوبند

شهید «محمد دریجانی» در وصیت‌نامه خود آورده است: نگذارید روحانیت را بکوبند که سعادت شما در دست همین روحانیت است.
کد خبر: ۶۵۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ - 05March 2024

نگذارید روحانیت را بکوبند

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، شهید «محمد دریجانی» يكم‌ خرداد ۱۳۳۷، در روستای ‌جزين از توابع شهرستان بم ديده به ‌جهان‌ گشود. وی تا پايان مقطع‌ ابتدايی درس خواند و در سال ۱۳۵۷، ازدواج كرد و صاحب دو پسر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه‌ حضور يافت و سرانجام در بيست‌‌و‌‌ششم ‌اسفند ۱۳۶۳ در جزيره‌ مجنون عراق به شهادت رسيد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
در ادامه وصیت‌نامه شهید «محمد دریجانی» را مرور می‌کنیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی این قلب تپنده ملت ایران و جهان و این مرد همیشه شب زنده‌دار و سلام بر شهدای به خون خفته، شهدایی‌ که با خون پاک خود درخت اسلام را از صدر اسلام تاکنون آبیاری کردند و درود بر ملت شهیدپرور ایران که با ایثارگری و فداکاری به رهبری امام توانستند اسلام را دوباره زنده کنند.

سلام و درود بر کسانی‌که در راه خدا با مال و جان خود جهاد می‌کنند و الحق که پیروزند. حال که به سوی جبهه‌های جنگ با کفار و منافقین و برای برقراری حکومت عدل اسلامی به جهاد برخواسته‌اند از خدا می‌خواهم توان پیروزی در این راه را به من عنایت کند و چنان‌چه اگر با عدل و دادش با من رفتار کند وای به حالم من به امید خدا قدم برداشتم و در راه او به‌پیش می روم به سوی او، آن زیباترین و آن مهربان‌ترین.

اوست که هدایتم نمود و توفیق جهاد در راه خودش را عنایت کرد و ان‌شاءالله توفیق شهادت را هم نصیبم خواهد کرد که مدت‌ها در آرزویش بودم و راضیام به رضای خدا. هرچه او بخواهد همان می‌شود و اکنون لطف و رحمتش بر من حقیر تابیده و شمع کم‌نوری که در تاریکی حسرت یک شعله آتش را می‌کشید پرنور گرداند و اکنون ای پروردگار بنده‌ای هستم علیل و عاجز ، بنده‌ای گناه‌کار و ذلیل. از تو طلب آمرزش دارم. از تو می‌خواهم که هدایتم کنی به آنچه که رضای توست.

اما ای پدر و مادر شما بودید که مرا تربیت نمودید. به شما بشارت می‌دهم که راهی را پیمودم که ان‌شاءالله را ائمه اطهار و راه شهداست که شما خودتان آرزو داشتید که در آن راه باشید که ان‌شاءالله هستید و بر این آرزوی گفته ثابت قدم باشید و اما اگر به درجه شهادت نائل شدم مرا ببخشید و در مرگم بی‌تابی نکنید و با روحیه بسیار عالی و با اتکا ایمان به خدا الگو و نمونه‌ای برای پدر و مادرهای دیگر باشید.

مبادا در مرگم بی‌تابی کرده و دشمنان اسلام را شاد کنید و برای من دعا کنید که خداوند از گناهان من درگذرد و همیشه گوش به فرمان امام باشید و به گفته‌هایش تا آن‌جا که می‌توانید عمل کنید و صبر را پیشه خود کنید که خدا صابران را دوست دارد و رحمت خود را بر آن‌ها ارزانی می‌دارد.

همچنان کوهی در خط امام که همان خط اسلام است بمانند و گوش به حرف‌های امام دهند و روحانیت مبارز را پشتیبانی کرده و از خود جدا ندانند که راه سعادت آن‌ها در دست همین روحانیت است و همین روحانیت بودند که آن‌ها و ملت را از ظلمت و گمراهی نجات داد و به سوی نور و رحمت هدایت کرد. پس دست از این روحانیت برنداشته و مداوم آن‌ها را پشتیبانی کنید.

اما تو همسرم اگر به درجه رفیع شهادت نائل آمدم اطمینان دارم علی‌رغم تمام علاقه‌ای که به هم داریم، صبر خواهی نمود و در شهادت ناراحت نشو. چرا عشق من به شهادت نه این است که تو را نمی‌خواهم، نه. تو جای خویش را در قلبم باز نموده‌ای اما بدان که عشقی برتر یافته‌ام . عشقی جانسوزتر دارم و سعی می‌کنم عاشق واقعی باشم چرا که او خود گفته: «هرکه عاشق من شود او را خواهم کشت و هرکس را که من بکشم خون‌بهایش خودم هستم.»

امیدوارم که تو نیز در صف خونین شهدا باشی و زینب‌گونه صبر کن. فرزندان‌مان کریم و حسین را چنان تربیت کن که در خط اسلام باشند و به آن‌ها توصیه کن که پدرتان در چه راهی رفت و جانش را فدا کرد. بچه‌هایمان را تربیت اسلامی کن. 

یکی از آرزوهایم این است که فرزندانم اسلامی و در خط اسلام باشند که آن‌هم به دست توست که باید این‌ها را تربیت کنی و ناراحت نباش چون کار تو این است چنان‌چه فرزندانی تربیت کنی و تحویل جامعه اسلامی دهی تو هم در صف شهدا خواهی بود.

اما انتظاری که ملت غیور دارم این است که اتحاد خود را حفظ نموده و قدر این امام و رهبر عزیز را بدانید و به حرف‌هایش گوش فرا دهید و فرموده‌هایش را مو به مو عمل کنید و نگذارید روحانیت را بکوبند که سعادت شما در دست همین روحانیت است نه در دست لیبرال‌ها، ملی‌گراها، چپی‌ها، منافقین و توده‌ای امثالهم. 

با این گروهک‌های غیر اسلامی مبارزه کرده و ریشه آن‌ها را از بیخ‌وبن برکنید و نگذارید آن‌ها ما را به طرف شرق یا غرب بکشند شما خود همه شاهد خیانت‌ها و جنایت‌های تمام گروهک‌ها بودید که با چه دسیسه‌ها و توطئه‌ها که می‌خواستند ایده ننگین خود را بر این ملت تحمیل کنند که الحمدلله به قدرت خدا و هوشیاری و ایثارگری شما ملت عزیز و رهنمودهای امام، این توطئه‌ها نقش بر آب شد. خلاصه، ای عزیزان هوشیار و بیدار و تیزهوش باشید که دشمن از هر سو در کمین اسلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار