پیام تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی شهادت حسین خرازی/ سرنوشت شهید خرازی صفحه‌ درخشنده‌ای از تاریخ ملت است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی به‌مناسبت شهادت «حسین خرازی» فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، تأکید کردند: زندگی و سرنوشت این شهید عزیز و هزاران نفس طیبه‌ای که در این وادی قدم زده‌اند، صفحه درخشنده‌ای از تاریخ این ملت است.
کد خبر: ۶۵۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴ - 06March 2024

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی شهادت حسین خرازی/ سرنوشت شهید خرازی صفحه‌ درخشنده‌ای از تاریخ ملت استبه گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین خرازی» فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ بود که در عملیات «کربلای پنج» پس از عمری مجاهدت و تدابیر موفقی که در عملیات‌های این دوران داشت، به شهادت رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که هنگام شهادت این سردار رشید اسلام، مسئولیت ریاست‌جمهوری را برعهده داشتند، با صدور پیامی، زندگی و سرنوشت این شهید عزیز و هزاران نفس طیبه‌ای که در این وادی قدم زده‌اند را صفحه درخشنده‌ای از تاریخ ملت دانستند.

متن کامل پیام تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی شهادت حسین خرازی:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سردار شهید اسلام و پرچمدار جهاد و شهادت، برادر شهید، حاج حسین خرازی به لقاءالله شتافت و با ذخیره‌ای از ایمان و تقوا و جهاد و تلاش شبانه‌روزی برای خدا و نبرد بی‌امان با دشمنان خدا، در آسمان شهادت پرواز کرد و بر آستان رحمت الهی فرود آمد. او که در طول شش سال جنگ، قله‌هایی از افتخار و شرف را فتح کرده بود، اینک به قله‌ی رفیع شهادت دست یافته است و او که هل من ناصر حسین زمان را با همه‌ وجود لبیک گفته بود، اکنون به زیارت مولایش امام حسین نایل آمده است و او که در جمع یاران لشکر سرافراز امام حسین، عاشقانه به سوی دیار محبوب می‌تاخت، پیش از دیگر یاران، به منزل رسیده و به فوز دیدار نایل آمده است. آری، او پاداش جهاد صادقانه و مخلصانه‌ خود را اکنون گرفته و با نوشیدن جام شهادت، سبک‌بال در جمع شهدا و صالحین در آمده است.

زندگی و سرنوشت این شهید عزیز و هزاران نفس طیبه‌ای که در این وادی قدم زده‌اند، صفحه‌ درخشنده‌ای از تاریخ این ملت است. ملتی که در راه اجرای احکام خدا و حاکمیت دین خدا و دفاع از مستضعفین و نبرد با مستکبرین، عزیزترین سرمایه‌ خود را نثار می‌کند و جوانان سرافرازش پشت پا به همه‌ی دلبستگی‌های مادی زده، پای در میدان فداکاری نهاده و با همه‌ی توان مبارزه می‌کنند و جان بر سر این کار می‌گذارند. چنین ملتی بر همه‌ موانع، فائق خواهد آمد و همه‌ دشمنان را به زانو در خواهد آورد. ما پس از هشت سال دفاع مقدس همه‌جانبه و شش سال تحمل جنگ تحمیلی، نشانه‌های این فرجام مبارک را مشاهده می‌کنیم و یقیناً نصرت الهی در انتظار این ملت مؤمن مبارز و ایثارگر است.

این‌جانب شهادت این عزیز را به حضرت ولیّ‌عصر -ارواحنافداه- و به امام و رهبر بزرگوار -روحی‌له‌الفداء- و به مردم قهرمان‌پرور اصفهان و مخصوصاً به خانواده ارجمند و گرامیش و نیز به رزمندگان عزیز لشکر امام حسین تبریک و تسلیت می‌گویم و درجات عالیه را برای او و دیگر شهیدان عزیزمان مسألت می‌نمایم.

سید علی خامنه‌ای

۶۵/۱۲/۱۰

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار