فرماندار بجنورد:

مراکز فرهنگی دفاع مقدس تأسی به آرمان‌های انقلاب و شهدا است

باقرزاده گفت: ساخت و ایجاد مراکز فرهنگی همچون یادمان شهدای گمنام تأسی و ادای دین به آرمان‌های امام (ره)، منویات مقام معظم رهبری و وصایای شهدا است.
کد خبر: ۶۵۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ - 04March 2024

مراکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان شهدای گمنام تأسی به آرمان‌های انقلاب و شهدا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «مهدی الهی راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی امروز (دوشنبه) با «محمدباقر باقرزاده» فرماندار شهرستان بجنورد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار «باقرزاده» با اشاره بر اینکه مقاومت، صبر و شکیبایی در برابر مشکلات رمز پیروزی و سند پرافتخار اسلامی در همه اعصار است، اظهار داشت: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه مسلمانان به آن نیاز دارد، وحدت زیر پرچم ولایت، فارق از هر تفاوت نگرش است. استان خراسان شمالی با تنوع اقلیم، قومیت و مذاهبی که دارد در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حماسه آفرین بوده است.

فرماندار بجنورد با تأکید بر ایفای نقش دستگاه‌های اجرایی استان در پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس، گفت: با تشریک مساعی و استفاده از پتانسیل قانونی سازمان برنامه ریزی و بودجه استان و برگزاری جلسات کارشناسی می‌توان اعتبار مناسبی برای سال آتی تخصیص و جذب نمود تا بتوان محل موزه دفاع مقدس را برای استفاده دانش آموزان، دانشجویان و آحاد مردم استان و مسافرین قابل بهره برداری کرد.

باقرزاده گفت: با توجه به نقشه آمایش سرزمینی در جانمایی محل خاکسپاری شهید گمنام و ایجاد ظرفیت‌های جدید، آمادگی میزبانی و ساخت و توسعه یادمان‌های شهدای گمنام جدید و گذشته است. ساخت و ایجاد مراکز فرهنگی همچون یادمان شهدای گمنام تأسی و ادای دین به آرمان‌های امام (ره)، منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و وصایای شهدا است.

در ادامه سرهنگ الهی‌راد ضمن خداقوت و تبریک پیروزی حضور پرافتخار مردم شریف استان در انتخابات، اظهار داشت: حضور مردم از هر قومیت و جناحی در دفاع از تمامیت ارضی ایران در دوران دفاع مقدس، یکی از نمونه‌های بارز یکپارچگی، وحدت و انسجام ملت ایران بود که این انسجام را ما در انتخابات اخیر نیز شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مرکز استان به دلیل تمرکز بیشترین فعالیت‌ها و اعتبارات باید بیشترین سهم را در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی به ویژه ترویج فرهنگ دفاع مقدس ایفا کند، گفت: با پیگیری‌هایی که از مبادی استانی و کشوری صورت گرفته است پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در دست تکمیل و فعالیت عمرانی در آن فعال است. با توجه به اینکه موزه دفاع مقدس در مرکز استان واقع شده است لذااین پروژه می‌تواند سهمی از اعتبارات مرکز استان نیز داشته باشد.

الهی راد با تأکید بر ساخت و به بهره برداری رسیدن ۹۲ درصد یادمان شهدای گمنام استان تا پایان سال جاری، عنوان کرد: همه ما از جهت مسئولیت اجتماعی و قانونی که بر عهده داریم باید در پیشرفت عمرانی یادمان شهدای گمنام و موزه دفاع مقدس که آینه حماسه و ایثار رزمندگان، شهدا و مردم شریف این استان است بکوشیم. این موضوع با همراهی و حمایت تمامی ظرفیت‌های اداری، اجرایی و بخش‌های خصوصی استان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار