رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد؛

افزایش ۹۰ درصدی برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی

سردار رحیمی با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی آمار برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی، گفت: در بررسی اقدامات صورت گرفته با مجاهدت و تلاش همکارانم در همه حوزه‌ها و شاخص‌های تعیین‌شده، روند روبه‌رشدی را شاهدیم.
کد خبر: ۶۵۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ - 28February 2024

افزایش ۹۰ درصدی برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در همایش سراسری رؤسای پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲ راهبرد‌های چهارگانه ابلاغی فرمانده کل انتظامی مبنی بر جهش پلیس امنیت اقتصادی و اینکه سال سختی برای قاچاقچیان باشد و در این سال باید به پرونده‌های کلان و عمده رسیدگی شود و همچنین از کارآفرینان و فعالان اقتصادی حمایت شود، اظهار داشت: در راستای جهش پلیس امنیت اقتصادی تلاش ما با این بود که در این حوزه اقدام اثرگذاری را داشته باشیم از این رو با توجه به اینکه فضای اقتصاد دیجیتال از گستردگی و ویژگی‌های خاص خود برخوردار است و به نوعی در برخی بخش‌ها به آن به طور دقیق پرداخته نشده است از این رو با راه‌اندازی معاونت اقتصادی دیجیتال این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه استفاده و بهره گیری از ظرفیت برون سازمانی از مهمترین برنامه‌های مادر سال جاری بود، بیان داشت: به مقابله جدی و مقتدرانه با جرایم و مفاسد اقتصادی و به منظور بهره گیری از ظرفیت عظیم مردمی سامانه خبری ۰۹۶۳۰۰ راه اندازی که در بازخورد‌های صورت گرفته شاهد استقبال مردم از این سامانه هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با توجه به پیچیدگی جرایم و مفاسد اقتصادی، عنوان داشت: با همکاری معاونت آموزش فراجا به منظور تربیت کارشناسان و کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی رشته‌ای در دانشگاه علوم انتظامی با سر فصل‌های مشخص پلیس امنیت اقتصادی تصویب شده است.

وی با اشاره به راه اندازی هشت سامانه به منظور حرکت شتابان به سمت هوشمند سازی پلیس امنیت اقتصادی، گفت: از این سامانه‌ها به منظور تسریع و بالا بردن ضریب دقت در انجام ماموریت‌ها بهره گیری خواهد شد و بطور حتم بهره گیری از این سامانه‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده در مقابله با جرایم اقتصادی یاری رساند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه تلاش کرده ایم که پلیس امنیت اقتصادی جایگاه واقعی خود را در بحث سیاست گذاری‌های انجام شده در ساختار اقتصادی کشور پیدا نماید، بیان داشت: امروز شاهد حضور تاثیر گذار و فعالانه پلیس امنیت اقتصادی در کمیسیون ها، شورا‌ها و کارگروه‌های مختلف هستیم.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی آمار برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی، عنوان داشت: در بررسی اقدامات صورت گرفته با مجاهدت و تلاش همکارانم در همه حوزه‌ها و شاخص‌های تعیین شده روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مقابله با خودرو‌های شوتی عنوان داشت: در سال‌های اخیر وجود پدیده خودرو‌های شوتی مشکلات متعددی را به همراه داشته است از این رو در تعاقب ابلاغ فرمان فرمانده معظم کل قوا و تدبیر فرماندهی فراجا از اواخر آبان ماه سال جاری قرارگاه ویژه مبارزه با خودرو‌های شوتی با عنوان شهید رومیانی تشکیل و این قرار گاه کماکان تا تحقق کامل فرمان فرمانده معظم کل قوا ادامه خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: از سوی دیگر، چون مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه هم جزو مطالبات جدی مردم ومسئولان بوده و این مهم همواره تبعات امنیتی متعددی را برای جامعه می‌تواند به همراه داشته باشد لذا با اتخاذ تمهیدات لازم و بارعایت تمام ملاحظات امنیتی و به منظور جلوگیری از شائبه عدم همکاری پلیس، این طرح از ابتدای بهمن ماه در سراسر کشور اجرا و ازفت هزار و ۸۵۷ واحد صنفی بازدید شد.

وی افزود: بر اساس دستورات فرمانده کل فراجا در خصوص تمرکز بر قاچاقچیان و مجرمین اقتصادی (عمده، کلان و باندی) و با رویکرد پیش بینی، پیشگیری، شناسایی و مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی در تمام عرصه‌ها تعداد ۸۶۶ پرونده کلان پیگیری شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشدی ۶۵ درصدی برخوردار است.

سردار رحیمی گفت: سعی و تلاش و همت ما بر آن است تا با قدرت در دفاع از حریم امنیت اقتصادی کشورعزیزمان با اقتدار و با چشم اندازی روشن گام برداریم و اجازه ندهیم که سوداگران و مجرمان و مفسدان اقتصادی برای کسب سود‌های باد آورده معیشت مردم و اقتصاد کشور را به چالش بکشانند ما به تاسی از فرمانده خود عهد بسته ایم و هم قسم شده ایم که امنیت و آرامش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها