عبدالباری عطوان:

یمن به‌دنبال ادب کردن قدرت‌های بزرگ غربی است

تحلیلگر مشهور جهان عرب گفت: نیرو‌های مسلح یمن به دنبال ادب کردن قدرت‌های بزرگ غربی پس از تنبیه کردن قدرت‌های منطقه‌ای و کشاندن نبرد از دریای عرب و سرخ به آب‌های منطقه‌ای فلسطین اشغالی هستند.
کد خبر: ۶۵۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ - 26February 2024

نیرو‌های مسلح یمن به دنبال ادب کردن قدرت‌های بزرگ غربی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به تحولات دریای سرخ آورده است: در شرایطی که بسیاری از کشور‌های عربی با داشتن صد‌ها جنگنده و هزاران تانک و پهپاد تماشاگر کشتار ساکنان غزه به دست اشغالگران هستند، دولت صنعا تمام توان خود را روی جنگ گذاشته و نه تنها کشتی‌های تجاری اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که حامل کالا به رژیم اشغالگر هستند، هدف قرار می‌دهند بلکه ناو‌های جنگی کشور‌های حامی و همسو با این رژیم مانند آمریکا و انگلیس را نیز به تلافی حملات آن‌ها به یمن هدف قرار می‌دهند.

نیروی دریایی یمن به موازات تشدید جنایات اسرائیل در غزه، به تشدید اقدامات علیه کشتی‌های اشغالگران و ناو‌های جنگی و کشتی‌های آمریکایی مبادرت می‌کنند و تهدیدات و حملات به عمق یمن و به ویژه صنعا نتوانسته رهبران یا ملت یمن را بترساند بلکه نتیجه عکس داده است.

تاریخ این شجاعت یمنی‌ها را در زمانه سکوت و همسویی کشور‌های عربی ثبت خواهد کرد. همچنین تاریخ عبور ملت یمن و نیرو‌های مسلح آن از همه خطوط قرمز و هدف قرار دادن کشتی‌های دو امپراتوری بزرگ تاریخ نوین یعنی انگلیس که ستاره آن افول کرده، اما هنوز ابزار قدرت را در اختیار دارد و آمریکا به عنوان قدرت بزرگی که بیش از شش هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد، ثبت خواهد کرد.

در این تحلیل آمده است: نیرو‌های مسلح یمن به دنبال ادب کردن قدرت‌های بزرگ غربی پس از تنبیه کردن قدرت‌های منطقه‌ای و کشاندن نبرد از دریای عرب و سرخ به آب‌های منطقه‌ای فلسطین اشغالی هستند.

برادران یمنی اعم از ملت و دولت و نیرو‌های مسلح آن، با ترس بیگانه هستند و از ناو‌های جنگی آمریکا هراسی ندارند. آن‌ها رژیم اشغالگر را خوار و خفیف کردند و دریای سرخ و تنگه باب المندب را به روی آن بستند؛ بدون اینکه این رژیم جرات شلیک یک گلوله را هم داشته باشد و بعید نمی‌دانیم که آن‌ها دامنه تهدیدات و حمایت خود از برادرانشان در غزه را گسترش دهند و کشتی حامل کمک به ساحل غزه بفرستند. ما مطمئن هستیم که آن‌ها در تحمیل شکست فراموش نشدنی به آمریکا، از افغانستانی‌ها و ویتنامی‌ها نیز پیشی خواهند گرفت و این آغازی بر پایان آمریکا در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها