معاونت آموزش و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس ضرورتی انکار ناپذیر در استان البرز است

«طاهری» گفت: موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس ضرورتی انکار ناپذیر در استان البرز است.
کد خبر: ۶۵۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ - 26February 2024

موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس ضرورتی انکار ناپذیر در استان البرز است «سید رضا طاهری» معاون آموزش و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به نقش مهم استان البرز در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: این استان با تقدیم بیش از ۵ هزار شهید و بیش از ۱۵ هزار ایثارگر، سهم بسزایی در دفاع از خاک و کیان جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان البرز انجام شده است، افزود: هنوز جای کار زیادی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین نیاز‌های استان، تکمیل ساخت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس است.

طاهری با اشاره به اهداف ساخت این موزه، تصریح کرد: موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جوان و همچنین معرفی رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام به مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه این موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند به عنوان یک قطب فرهنگی در استان البرز عمل کند، تصریح کرد: در این موزه می‌توان علاوه بر نمایش تجهیزات و ادوات جنگی، اسناد و مدارک مربوط به دوران دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان و شهدا و همچنین آثار هنری مرتبط با این موضوع را نیز به نمایش گذاشت.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در پایان از مسئولان استان خواست تا نسبت به تکمیل ساخت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس اهتمام جدی داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ساخت این موزه یک ضرورت فرهنگی است و می‌تواند در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل‌های جوان بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار