درخواست فرانسه برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه

فرانسه با انتشار بیانیه‌ای برقراری آتش بس در نوار غزه را بسیار ضروری عنوان کرد و خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه شد.
کد خبر: ۶۵۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 26February 2024

درخواست فرانسه برای برقراری آتش بس فوری در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، فرانسه باردیگر در بیانیه‌ای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را بسیار ضروری عنوان کرد.

در همین ارتباط نیز، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که ما نیاز فوری به دستیابی به توافق آتش‌بس را با توجه به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه یادآوری می‌کنیم.

به گفته وزارت خارجه فرانسه، آتش بس در غزه برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان و ورود کمک‌ها در مقیاس وسیع ضروری است.

پیشتر نیز سازمان مقاومت جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده است که واشنگتن مسئول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه است. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که نتانیاهو می‌خواهد جامعه صهیونیستی را متقاعد کند که این مقاومت است که مانع از پیشرفت مذاکرات می‌شود. «محمد حاج موسی»، در گفتگو با فلسطین الیوم گفت: آنچه نتانیاهو از تحقق آن در شمال و مرکز نوار غزه عاجز و ناتوان بود، در شهر رفح نیز به آن نخواهد رسید.

حاج موسی بیان کرد که ما نسبت به کشتار و جنایاتی هولناک علیه فلسطینیان در رفح در صورت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر هشدار می‌دهیم. وی گفت دستاورد‌های مستند مقاومت به جامعه صهیونیستی ثابت می‌کند که نتانیاهو دروغ می‌گوید. سخنگوی جهاد اسلامی تصریح کرد که نباید دنباله‌رو روایت آمریکا در مورد حاکمیت غزه بعد از جنگ بود. محمد الحاج موسی اظهار داشت که دشمن صهیونیستی قصد دارد از وقایع هفتم اکتبر برای نابودی قضیه فلسطین بهره ببرد. او واشنگتن را مسئول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه دانست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار