در راه قله‌ایم/

اجرای نمایشنامه «ردپای روباه روی دم شیر» در یادمان شهدای جهاد عشایر عرب

حجت‌الاسلام تواضع با بیان اینکه یادمان شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در سال ۷۵ به دستور رهبر انقلاب ساخته شده است، گفت: در این یادمان نمایشنامه ردپای روباه روی دم شیر با موضوع جهاد عشایر عرب در برابر انگلیسی‌ها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ - 24February 2024

اجرای نمایشنامه «ردپای روباه روی دم شیر» در یادمان شهدای جهاد عشایر عرببه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام تواضع مسئول خادمین یادمان شهدای جهاد عشایر عرب (واقع در گمبوعه خوزستان) در گفت‌وگویی در مورد برنامه‌های این یادمان اظهار داشت: این یادمان پذیرای مسافران و زئران راهیان نور و خوزستانی‌ها در طول سال است. در این یادمان به مناسبت سالگرد عملیات جهاد عشایر عرب خوزستان از جمعه، ۵ اسفند نمایش «ردپای روباه روی دم شیر» اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام تواضع ادامه داد: این نمایشنامه توصیفی از آن عملیات و تبیین مسائل روز در چهار غرفه به مدت ۱۰ دقیقه اجرا می‌شود و اجرای آن تا ۷ اسفند ادامه دارد.

مسئول خادمین یادمان شهدای جهاد عشایر عرب با بیان اینکه این نمایشنامه توسط گروه جهادی طلاب از قم نوشته و اجرا می‌شود، افزود: این نمایشنامه بخشی از حمله انگلیسی‌ها و ماجرای دفاع عشایر عرب از کشور را روایت می‌کند اینکه اگر عشایر عرب دفاع در برابر دشمن را انتخاب نمی‌کردند کشور دچار حوادث شومی می‌شد!

حجت‌الاسلام تواضع با بیان اینکه یادمان شهدای جهاد عشایر عرب در سال ۷۵ با دستور مقام معظم رهبری ساخته شد، ابراز کرد: این یادمان از یادمان‌های استکبارستیزی به شمار می‌رود، به صورت عمومی در طول سال فعال است و در بازه زمانی ۲۰ بهمن تا ۲۰ اسفند پذیرای راویان نیز می‌شود.

مسئول خادمین یادمان شهدای جهاد عشایر عرب در مورد سابقه تاریخی و انقلابی این یادمان ابراز کرد: در این یادمان در ۱۱۰ سال قبل عشایر عرب با فتوای سیدمحمدکاظم طباطبایی، صاحب عروه برابر انگلیسی‌ها به مدت پنج ماه دفاع و ایستادگی و بیش از ۷۰۰ شهید را در دشت آزداگان، سوسنگرد، حمیدیه و آبادان تقدیم اسلام و وطن کردند.

حجت‌الاسلام تواضع اضافه کرد: این عملیات در زمانی که انقلاب اسلامی رخ نداده و بسیج و یا سپاه هم تشکیل نشده است، انجام شده و عشایر عرب با فرمان مرجعیت در برابر استکبار جنگیدند و در برابر دشمنان ایستادگی و دشمن را از این منطقه بیرون کردند و مقدمات انقلاب اسلامی و شکل گیری آن را پایه گذاری کردند و ما امروز پای این سفره نشسته ایم و توفیق حضور در زیر پرچم شهدا و حاکمیت نظام اسلامی داریم که در نظام بین المللی دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی گفت: قبل از کرونا چندین کنگره بین المللی در این یادمان با حضور کشور‌های اسلامی یمن، بحرین، عراق، لبنان، سوریه و فلسطین برگزار شد و امسال به دلیل مقارن بود با زمان انتخابات برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار