در راه فتح قله‌ایم/ در آیین اختتامیه بازه دوم خادمی برادران یادمان شهدای هویزه؛

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور: خادمان شهدا باید افسر جهاد تبیین باشند

«ابراهیم‌پور» گفت: اگر خادمان شهدا می‌خواهند به وظیفه خود عمل کنند، باید گام به گام و لحظه به لحظه، تمام قد سرباز ولی‌امر و افسر جهاد تبیین باشند.
کد خبر: ۶۵۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ - 24February 2024

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور: خادمان شهدا باید افسر جهاد تبیین باشندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دقاع‌پرس، «عظیم ابراهیم‌پور» مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور، در آیین اختتامیه بازه دوم خادمی برادران یادمان شهدای هویزه که با حضور نماینده سازمان بسیج دانشجویی در سالن همایش‌های این یادمان برگزار شد، با بیان اینکه همه زائرانی که به راهیان نور می‌آیند را شهدا برای آن‌ها دعوت‌نامه فرستاده‌اند، اظهار داشت:، اما حساب خادمان متفاوت بوده و قیمت کسی که اسم او در لیست خادمان نوشته می‌شود، بالاتر است.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور با روایت خاطراتی از علمدار روایتگری سیره شهدای کشور مرحوم حجت‌الاسلام «عبدالله ضابط»، تصریح کرد: حجت‌الاسلام ضابط یک‌بار خاطره‌ای نقل کرد که بعد از فوت او فهمیدم درباره خودش بوده است. وی گفت: «یکی از خادمان شهدا در خواب خدمت حضرت اباعبدالله (ع) رسید و عرض کرد آقاجان! ما خادم و راوی شهدا هستیم. حضرت فرمودند: حساب و کتاب همه خادمان و راویان را سپردم به حضرت علی اکبر (ع)»؛ لذا حساب و کتاب شما با حضرت علی اکبر (ع) است. حالا حضرت علی اکبر (ع) کیست؟ شبیه‌ترین امت به امام حسین (ع)؛ بنابراین خادم خیلی شأن و منزلت دارد.

ابراهیم‌پور ادامه داد: یک‌بار دیگر هم به اتفاق حجت‌الاسلام ضابط با جمعی ۲۵ نفره در قم خدمت یکی از اولیای الهی رسیدیم. حجت‌الاسلام ضابط به ایشان گفت: «ما خادم و راوی شهدا هستیم. لطفا تفألی به قرآن بزنید و ببینید جایگاه ما کجاست؟» این بزرگوار قرآن را باز کرد و فرمود: «این راهی که شما می‌روید، چیز زیادی در دنیا برای‌تان نخواهد داشت؛ اما در آخرت خیلی چیز‌ها به شما می‌دهند».

وی تأکید کرد: تکلیف‌مان را باید معلوم کنیم. این خادمی را اگر با دنیا معامله کنیم، ضرر کرده‌ایم؛ اما اگر برای رضای خدا و شهدا باشد، حسابی برنده شده‌ایم.

این راوی دفاع مقدس با تبیین وظایف خادمی شهدا، تصریح کرد: خادمی شما نباید به این ۱۰ روز حضور در یادمان محدود شود؛ بلکه خادم و راوی شهدا در طول عمر خود باید خادم باشد. در جمع‌های خانوادگی، محیط کار، همه ما خادم‌الشهدا هستیم و تمام عمرمان باید وقف حضرت علی اکبر (ع) شود. خادم واقعی شهدا کسی است که به نیت شهدا به مردم خدمت می‌کند.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور عنوان کرد: بدون تعارف، حساب و کتاب ما سخت است. اگر زائر شهید خدای ناکرده گناه کند، یک جور یقه‌اش را می‌گیرند و خادم‌ها را یک جور دیگر. فردا به ما می‌گویند که این‌قدر به شما ارج و قرب دادیم؛ چرا گناه کردید؟ لذا هم خوب تحویل‌مان می‌گیرند، هم بد عِقاب‌مان می‌کنند.

ابراهیم‌پور افزود: الان که از یادمان خارج می‌شویم، باید تصمیم بگیریم که می‌خواهیم خادم‌الشهدا بمانیم یا نه؟ باید باید پای کار شهدا بمانیم. خیلی بد است که مردم، ما را به عنوان خادم‌الشهدا بشناسند؛ اما از زندگی خصوصی‌مان رفتار غیر شهدایی، عافیت‌طلبی، رنگ و بوی دنیا و غفلت زیاد دیده شود. شهید بهشتی می‌فرمودند: «در انقلاب اسلامی پشت سر کسانی حرکت کنید که زندگی خصوصی‌شان تجلی ارزش‌های اسلام و انقلاب باشد».

این راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر خادمان شهدا می‌خواهند به وظیفه خود عمل کنند، باید گام به گام و لحظه به لحظه، تمام قد سرباز ولی‌امر و افسر جهاد تبیین باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «جهاد تبیین، فریضه قطعی و فوری است»؛ فریضه یعنی واجب؛ پس هر جا هستید باید جهاد تبیینی کار کنید.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور خطاب به خادمان شهدا گفت: کار فردی به درد نمی‌خورد. شاکله جمعی خود را حفظ کنید؛ روز به روز به اجتماع خود بیفزایید. حضرت امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: خودتان را به اجتماع عظیم مسلمانان وصل کنید که یَدُ اللّهِ مَعَ الْجَماعَةِ. کار با جماعت پیش می‌رود و اگر بخواهید به اصطلاح تنها حرکت کنید، مانند گوسفندی که در بیابان طعمه گرگ‌ها می‌شود، طعمه شیطان می‌شوید. شیطان، آدم تنها را در هوا می‌زند. توصیه من به شما این است که ارتباط خود با یکدیگر را حفظ کنید و به کف میدان بیایید.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه یقین دارم اگر الان شهید حسین علم الهدی بود، علمدار جهاد تبیین کشور می‌شد، گفت: جنس حسین، جنس جهاد تبیین است. درست است که حسین در حماسه جنگ هم خط شکن بوده و جنگ تانک با تانک را به جنگ تن با تانک تبدیل کرد؛ اما سخنرانی‌های او را که می‌شنویم، می‌بینیم همه آن‌ها جهاد تبیین است.

     مطالب بیشتر:

          * تصاویر/ شهید «سید حسین علم‌الهدی» (۱)
          * تصاویر/ شهید «سید حسین علم‌الهدی» (۲) 

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور تأکید کرد: جهاد تبیین دو بال دارد؛ یکی مطرح کردن گفتمان انقلاب اسلامی و دیگری خنثی کردن نقشه راه دشمن. شهید حسین علم‌الهدی دقیقا این دو بال را رعایت می‌کرد.

خاطرنشان می‌شود؛ در بازه دوم خادمی یادمان شهدای هویزه، ۳۳ خادم دانشجوی دانشگاه امام صادق (ع) تهران به مدت ۱۰ روز در جوار شهدای هویزه به زائران شهدا خدمت کردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار