بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام «دستگرد» بیرجند

یادمان شهدای گمنام «دستگرد» با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در بیرجند به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۵۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲ - 21February 2024

بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام «دستگرد» بیرجند با اعتبار یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، یادمان شهدای روستای دستگرد بیرجند امروز (چهارشنبه) با حضور سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار «محمدرضا مهدوی» فرمانده سپاه خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در بیرجند به بهره‌برداری رسید.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم، اظهار داشت: یادمان‌های شهدا ظرفیتی بزرگ برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند که می‌توانند قرارگاه‌های فرهنگی بزرگی در این زمینه حساب بیایند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را وظیفه مسئولان دانست و بیان داشت: مهم‌ترین راهکار خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه جوانان و نوجوانان و صیانت از آینده‌سازان کشور ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد: ۱۵۶ شهید گمنام در ۶۹ نقطه استان تدفین شده‌اند که تاکنون در ۴۹ نقطه یادمان‌ها تکمیل شده، ۱۷ نقطه در حال احداث و تکمیل است و سه نقطه نیز هیچ اقدامی انجام نشده که تلاش می‌کنیم تا هفته دفاع مقدس سال آینده به اتمام برسد و پرونده ساخت یادمان‌های شهدای گمنام بسته شود.

سرهنگ فلاحی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به ساخت یادمان‌های شهدای گمنام، توضیح داد: از محل متمم سفر اول رئیس‌جمهور به استان ۲۰۰ میلیارد ریال (۱۵۰ میلیارد ریال ملی و ۵۰ میلیارد  ریال استانی) و همچنین ۷ میلیارد تومان از سر فصل نفت برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ساخت یادمان شهدای گمنام روستای دستگرد بیرجند از سال ۱۴۰۱ آغاز و بهمن‌ماه امسال این پروژه تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است که از این میبغ ۵۱۰ میلیون تومان استانی و ۶۵۰ میلیون از سر فصل وزارت نفت تأمین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار