وقتی «اسرائیل» به اسرای خودش هم رحم نمی‌کند!

برخی منابع خبری و آگاه در گزارش‌هایی از کشته شدن بیش از ۳۰ اسیر اسرائیلی در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داده‌اند.
کد خبر: ۶۵۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ - 18February 2024

وقتی «اسرائیل» به اسرای خودش هم رحم نمی‌کند!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، به تازگی و در بحبوحه تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح و طرح زمزمه‌های مختلف مبنی بر قریب الوقوع بودنِ حمله زمینی ارتش اسرائیل به شهر مذکور که در نوع خود به دلیل اسکان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در این شهر می‌تواند به یک فاجعه تمام عیار انسانی ختم شود، "ابوعبیده"، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام موضع گیری قابل تاملی داشته است. 

وی گفته که "اسرای اسرائیلی به دلیل حملات رژیم اشغالگر قدس در وضعیت سختی هستند و زمان برای آزادی آن‌ها رو به اتمام است". وی تاکید کرده که "صهیونیست‌ها به صورت عامدانه یا غیرعامدانه تعداد زیادی از اسرای خود را مجروح کرده و یا کشته اند. آن‌ها وضعیت خوبی ندارند و حماس در تلاش است که از آن‌ها محفاظت کند". پیش از نیز برخی منابع خبری و آگاه در گزارش‌هایی از کشته شدن بیش از ۳۰ اسیر اسرائیلی در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داده بودند. 

همه این‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که در مدت اخیر شهر‌های مختلف اراضی اشغالی صحنه برگزاری راهپیمایی و اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو و ارتش اسرائیل از سوی خانواده‌های اسرای صهیونیست و البته ساکنان فلسطین‌اشغالی بوده که در قالب آن‌ها این طیف‌ها نسبت به بی توجهی دولت نتانیاهو نسبت به جان اسرای اسرائیلی، اعتراض و شکایت داشته اند. درخواست آن‌ها نیز این بوده که رژیم اشغالگر قدس ولو حتی اگر لازم باشد باید به حماس امتیازات لازم را بدهد و اسرایش را آزاد کند. 

با این همه، رژیم صهیونیستی همچنان به حملات سنگینِ هوایی و توپخانه‌ای خود در بخش‌های مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و همچنان نیز مدعی است که به دنبال آزادسازی اسرای صهیونیست است.

به نظر می‌رسد که نتانیاهو و طیف افراطیون متحد وی، اسرای صهیونیست که در کنترل حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین هستند را به دیده مزاحم می‌نگرند و سعی دارند به هر شکل ممکن که شده از شر آن‌ها خلاص شوند تا با فراغ بال بیشتری به جنایات خودشان در نوار غزه ادامه دهند. 

در این رابطه پس از عملیات طوفان الاقصی نیز شاهد انتشار گزارش‌هایی دال بر هدف قرار گرفتن ساکنان فلسطین اشغالی از سوی ارتش اسرائیل از بیم اینکه مبادا آن‌ها به اسارت رزمندگان حماس درآیند، بوده ایم و البته که مستدات مختلفی نیز در این رابطه ارائه شده است. 

در این میان، کافی است توجه داشته باشیم که تنها در یک مورد که مربوط به پرونده نظامی اسرائیلی به نام "گیلعاد شالیط" و تبادل وی با اسرای فلسطینی بود (در زمان قبل از اجرای عملیات طوفان الاقصی)، حماس توانست وی را با بیش از هزار اسیر خود مبادله کند که در میان آن‌ها چهره‌های سرشناسی نظیر یحیی سنوار رهبر کنونی حماس در نوار غزه نیز حضور داشتند. 

معادله‌ای که نشان می‌هد تا چه اندازه صهیونیست‌ها در مساله مبادله اسیر با حماس ضعیف و آسیب پذیر هستند و سعی می‌کنند حتی اگر شده، خودشان اسرایشان بکُشند، اما مجبور نشوند با حماس در رابطه با آن‌ها مذاکره کنند.

دیگر اینکه تداوم حملات صهیونیست‌ها به بخش‌های مختلف نوار غزه بدون درنظر گرفتن این مساله که این حملات می‌توانند جان اسرای خودشان را نیز به خطر بیندازند، به عینه چهره واقعی رژیم اشغالگر قدس را پیش چشم شهروندان خودش نیز عریان و آشکار کرده است. در این معنا، رژیم صهیونیستی حتی برای شهروندانی که مدعی حراست از آن‌ها است نیز خطرناک است. معادله‌ای که نشان می‌دهد تا چه اندازه رژیم اشغالگر قدس از ماهیتی غیرانسانی و نامشروع برخوردار است. 

منبع: سایت الف

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار