هشدار «شاباک» پیرامون بالا گرفتن تنش‌ها در مسجدالاقصی

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان برخی مقامات رژیم صهیونیستی خواهان اعمال محدودیت‌های بیشتر برای ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی شده و برخی دیگر نیز نسبت به تبعات این اقدامات هشدار داده اند.
کد خبر: ۶۵۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ - 18February 2024

هشدار «شاباک» پیرامون بالا گرفتن تنش‌ها در مسجدالاقصیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی طرحی را ارائه داده که بر مبنای آن این عناصر صهیونیست به صورت دایم در صحن‌های مسجد الاقصی طی ماه مبارک رمضان مستقر خواهند بود.

هدف از این اقدام پلیس رژیم صهیونیستی مقابله فوری با هرگونه حرکتی از سوی فلسطینی‌ها و یا بالا بردن پرچم جنبش حماس است.

رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند که سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک این پیشنهاد را نپذیرفته است چرا که نسبت به افزایش تنش‌ها در قدس شرقی به شدت نگران است.

این در حالی است که روز گذشته «ایتمار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مواضعی بار دیگر در آستانه ماه مبارک رمضان خواستار جلوگیری از ورود فلسطینیان ساکن در کرانه باختری به مسجد الاقصی در ماه رمضان شد.

بن گویر در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: «نباید خود را در خطر اندازیم. نباید اجازه دهیم که ساکنان فلسطینی در کرانه باختری در ایام رمضان وارد مسجد الاقصی شوند».

وی علاوه بر این که از کابینه نتانیاهو خواسته از ورود فلسطینیان ساکن کرانه باختری به مسجد الاقصی «کاملاً» جلوگیری کند خواستار جلوگیری از ورود فلسطینیان زیر ۷۰ سال به قدس نیز شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی از تمام منطقه‌ها به مسجد الاقصی به ویژه در روز‌های جمعه اعمال کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار