نویسنده کتاب «ای مکتب آزادی، سردار تماشایی»:

دانش آموزان را به سمت و سوی فرهنگ ایثار و شهادت ببریم

«زارعی» گفت: در همه کار‌ها فرهنگ ایثار و شهادت را در نظر بگیریم، زیرا آن‌ها به دژ محکم دین اسلام به حساب می‌آیند و به زندگی مردم معانا می‌دهند و به آن‌ها هویت دینی می‌بخشد و مسیر در نهایت به امنیت و آسایش در ابعاد مختلف منجر خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ - 15February 2024

«عباسعلی زارعی» نویسنده کتاب در گفت‌و گو با خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، با اشاره به چاپ کتاب «ای مکتب آزادی، سردار تماشایی» و اهمیت جایگاه ارزشمند جانبازان و شهدا در جامعه اظهار داشت: با این نگاه به این سمت و سوق داده شدیم تا در این مسیر به گسترش معنویت، کاهش فساد و ناهنجاری و شکل گیری محیط انسانی و سالم کمک کنیم.

وی هدف از نشر کتاب «ای مکتب آزادی، سردار تماشایی» را نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در کودکان و نوجوانان دانست و توضیح داد: وقتی جامعه دچار بی تعادلی و بحران است در این مواقع وجود عناصر و افراد ایثارگر جامعه را از فروپاشی شدن نجات می دهد، فداکاری و گذشت نقش مهمی در تمایز جوامع از یکدیگر دارد.

وی تاکید کرد: در همه کارها فرهنگ ایثار و شهادت را در نظر بگیریم زیرا آنها به دژ محکم دین اسلام به حساب می آیند و به زندگی مردم معانا می دهند و به آنها هویت دینی می بخشدو مسیر در نهایت به امنیت و آسایش در ابعاد مختلف منجر خواهد شد.

فداکاری سردار سلیمانی باعث محبوبیت در میان مردم شد/در همه کارها فرهنگ ایثار و شهادت را در نظر بگیریم/دانش آموزان را به  سمت و سوی فرهنگ ایثار و شهادت ببریم

این نویسنده کتاب مهمترین هدف از نشر این کتاب را نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در کودکان و نوجوانان دانست و ادامه داد: وقتی جامعه دچار بی تعادلی و بحران است در این مواقع وجود عناصر و افراد ایثارگر جامعه را از فروپاشی شدن نجات می دهد؛ فداکاری و گذشت نقش مهمی در تمایز جوامع از یکدیگر دارد.

زارعی تصریح کرد: فعالیت‌ها و دوران رشادت و شکوهی که حاج قاسم در زمان حیاتش داشت مصداق بارز و روحیه فداکاری و ایثار در نظر بگیریم، در کنار همه اینها سردار سلیمانی یک شخصیت محبوب داشت، هم در زمان حیات و هم بعد از شهادت که بی نظیر و کم نظیر است و فداکاری سردار سلیمانی باعث این محبوبیت در میان مردم شد، حضور ایشان هم در درون مرزها و هم خارج از مرز آرامش را به ارمغان می‌آورد.

وی تاکید کرد:  این کتاب مناسب دانش آموزان و معلمان است، در این کتاب سعی کردیم به زبان ساده از برگ های زرین روزگار سردار بهره ببریم.

زارعی تصریح کرد: ابتدای از زندگی سردار سلیمانی نوشته شده است و این قسمت کودکی، نوجوانی، جوانی و دوران پس از انقلاب و تا شهادت سردار سلیمانی را روایت می کند.قسمت دیگر در قالب چند داستان است زیرا کودکان و نوجوانان داستان دوست دارند و در نهایت داستان متوجه می شوند که قهرمان این داستان سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه نامه‌ها و دلنوشته‌ها، جملات قصار و کوتاه را نیز پیدا کردیم ادامه داد: با منابعی که در اختیار داشتیم از همرزمان سردار سلیمانی نیز نوشتیم و در انتها هم با همکاری بنیاد شهید سلیمانی مطالب را با سندیت و کاملاً علمی انجام دادیم.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب هنوز رونمایی نشده، خیلی دوست داشتیم تا در حوزه آموزش و پرورش انجام شود زیرا برای دانش آموزان و معلمان اثر بخش خواهد بود, دوست داریم بچه ها را به این سمت و سوی ببریم و فرهنگ ایثار و شهادت را در آنها نهادینه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها