معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین:

حمله زمینی رژیم صهیونیستی به یمن باعث بروز عواقب وخیمی می‌شود

محمد الهندی گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد اجازه بازگشت آوارگان از مناطق جنوبی غزه به شمال آن را بدهد. ضمن اینکه تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به یمن باعث بروز عواقب وخیمی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ - 14February 2024

رژیم صهیونیستی به دنبال مهاجرت اجباری ساکنان غزه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبر شبکه خبری المیادین اظهار داشت: تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به یمن باعث بروز عواقب وخیمی می‌شود. وی ابراز داشت که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد اجازه بازگشت آوارگان از مناطق جنوبی غزه به شمال آن را بدهد.

الهندی ابراز داشت که نشست چهار جانبه‌ای که در قاهره و با حضور نمایندگانی از آمریکا، قطر، مصر و رژیم صهیونیستی برگزار شد، مشابه نشست اول پاریس بود و مشارکت هیات صهیونیستی در این مذاکرات تنها با هدف آرام کردن خشم خانواده‌های اسرای اسرائیلی صورت می‌گیرد و شکاف‌های موجود در مذاکرات همچنان استمرار دارد. وی ابراز داشت که گروه‌های مقاومت منتظر اعلام واکنش رژیم صهیونیستی از سوی میانجی‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه اسراییلی‌ها به دنبال کم کردن از مدت آتش بس تا یک ماه یا کمتر از آن هستند و نمی‌خواهند هیچ تضمینی در این زمینه بدهند، ابراز داشت که چیزی که مد نظر قرار دارد آرامش پایدار برای تضمین بازگشت آوارگان است.

الهندی نقش مصر در این مذاکرات را مثبت ارزیابی و تاکید کرد که این کشور می‌تواند در صورتی که کاملاً مخالف تل‌آویو باشد، در برابر آرمان‌گرایی‌های این رژیم مقابله کند.

الهندی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال مهاجرت اجباری ساکنان غزه است و نمی‌خواهد به آوارگان مناطق جنوبی اجازه بازگشت به منازلشان در شمال غزه را بدهد.

وی ادامه داد که اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در خصوص گذرگاه انسانی برای آوارگان با هدف مهاجرت دادن آن‌ها به صحرای سینا در مصر صورت می‌گیرد.

الهندی به تلاش رژیم صهیونیستی و افتخار کردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و اظهاراتش در خصوص پیروزی قطعی، گفت که این ادعا‌ها هیچ ارزشی ندارد. تهدید به تجاوز به رفح عواقب وخیمی برای رژیم صهیونیستی دارد.

وی ادامه داد: اسرائیل به دنبال تحت کنترل گرفتن گذرگاه رفح است، چرا که تمامی کمک‌های انسانی که از طریق گذرگاه کرم ابو سالم وارد غزه می‌شود، مورد بازرسی قرار می‌گیرد و اسرائیل می‌خواهد گذرگاه رفح را جایگزین گذرگاه کرم ابو سالم نماید.

این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی با اشاره به تلاش‌های گروه‌های مقاومت در کرانه باختری تاکید کرد که اسرائیل در این منطقه نیز با درگیری‌های واقعی مواجه است و حتی از حمله‌های هوایی ضد عناصر مقاومت استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد که تصمیم‌گیری برای جنگ در مرز‌های لبنان به نتانیاهو مربوط نمی‌شود، بلکه نیازمند موافقت آمریکا است.

وی به پشتیبانی گروه‌های مقاومت یمن در دریای سرخ از آرمان فلسطین اشاره و تاکید کرد که این حمایت بسیار مهم است، چرا که دریای سرخ یک گذرگاه تجاری بین‌المللی است و یمن وزن و آینده متفاوتی به گروه‌های مقاومت داده است. وی در عین حال تاکید کرد که نسبت به تصمیم یمنی‌ها برای مشارکت در این جنگ غافلگیر نشده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار