طی سخنانی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی: دهه فجر فرصتی برای «دشمن‌شناسی» و «روشنگری» است

سرهنگ «فلاحی» بر لزوم انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل جوان و نوجوان جامعه تأکید کرد و گفت: دهه فجر بزرگترین جشن دینی و ملی کشور اسلامی ماست و فرصت بزرگی برای دشمن‌شناسی به شمار می‌رود لذا با انجام برنامه‌های مختلف و مناسب می‌توانیم انقلاب اسلامی را به بهترین شکل به نسل امروز معرفی کنیم.
کد خبر: ۶۴۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ - 04February 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح یادمان شهید گمنام روستای افین شهرستان زیرکوه، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: دهه فجر یادآور جانفشانی‌ها و مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی طاغوت است که در این راه افراد زیادی جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

وی یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی را ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده دانست و تبیین کرد: دشمنان از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات و ناکارآمد نشان دادن نظام تلاش می‌کنند از طریق قدرت رسانه‌ای خود جلوی درک واقعیت‌های انقلاب و دستاورد‌های ارزشمند جمهوری اسلامی را بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی دهه فجر را فرصتی مناسب برای بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان و معارف آن دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی در طول عمر با برکت خود دستاورد‌ها و اقدامات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم داشته است که باید در این دهه برای تبیین این خدمات و دستاورد‌ها اقدام شود.

سرهنگ فلاحی انقلاب اسلامی را سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و غیره دانست و افزود: انقلاب اسلامی به بهای خون شهیدان به دست آمده است بنابراین نگهداری و صیانت از انقلاب به عنوان یک سرمایه بسیار مهم و ارزشمند در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران راه را برای دنیا باز کرد و نشان داد با استقلال و تکیه به توان داخلی هم می‌شود پیشرفت کرد و موفق بود، اضافه کرد: نسل جوان ما باید بدانند که چرا انقلاب شد و مردم ما پیش از انقلاب چه وضعیتی داشتند، چرا انقلاب کردند و چه چیزی منجر به انقلاب مردمی ما شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بر لزوم انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل جوان و نوجوان جامعه تأکید کرد و گفت: دهه فجر بزرگترین جشن دینی و ملی کشور اسلامی ماست و فرصت بزرگی برای دشمن‌شناسی به شمار می‌رود لذا با انجام برنامه‌های مختلف و مناسب می‌توانیم انقلاب اسلامی را به بهترین شکل به نسل امروز معرفی کنیم.

سرهنگ فلاحی متذکر شد: جوانان و نوجوانان امروز ما دوران پیش از انقلاب و اوایل انقلاب را درک نکرده‌اند و از این رو باید شرایط را برای آن‌ها روشنگری کرد، زیرا دشمن از بی‌اطلاعی و ناآگاهی مردم استفاده کرده و باید مراقب کرد چراکه تبیین دستاورد‌های انقلاب زمینه توطئه دشمن را از بین می‌برد.

وی در ادامه گفت: طی دهه فجر امسال هفت یادمان شهید گمنام شامل یادمان شهدای گمنام شهر بشرویه، شهر اسلامیه، دانشگاه بزرگمهر قاین، دانشگاه آزاد اسلامی قاین، روستای دستگرد بیرجند، روستای افین زیرکوه و روستای بورنگ درمیان و همچنین یادمان (یادبود) شهید «کاوه» در ورودی روستای بیهود قاین افتتاح می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در ۶۹ نقطه استان شهید گمنام داریم که تعداد ۴۹ یادمان شهدا کامل شده و ۱۷ یادمان شهدا نیز در حال ساخت است و همچنین سه نقطه بدون یادمان شهدا هستند که برنامه‌ریزی‌ها جهت ساخت و تکمیل این یادمان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار