حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه موقت شاهرود:

مردم با هوشیاری رأی هدفمند به صندوق‌ها بیندازند

حجت‌الاسلام «سعیدی» گفت: مردم با هوشیاری رأی هدفمند به صندوق‌ها بیندازند، مجلس قوی با پشتوانه رهبری معظم انقلاب در مسیر طولانی انقلاب دسیسه‌ دشمنان را خنثی می‌کند.
کد خبر: ۶۴۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 02February 2024

مردم با هوشیاری رأی هدفمند به صندوق‌ها بیندازند

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «علی سعیدی» امام جمعه موقت شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان تایید صلاحیت‌ نامزدها است، اظهار داشت: مردم باید با مطالعه و تحقیق افراد شایسته را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه مردم با هوشیاری رأی هدفمند به صندوق‌ها بیندازند، اضافه کرد: مجلس قوی با پشتوانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر طولانی انقلاب دسیسه‌ دشمنان را خنثی می‌کند.

خطیب جمعه شتهرود یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و قانونی برشمردند که این امر یک حکم حکومتی محسوب می‌شود و همگان در برابر اجرای آن وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم‌(ص) آغاز جهانی‌سازی اسلام بود، گفت: تدبیر خداوند متعال بر این بود که پیامبر اسلام‌(ص) به عنوان خاتم و قرآن کامل‌ترین کتاب، منشور هدایت بشر شود.

حجت الاسلام سعیدی افزود: غدیر به عنوان تضمین تداوم بعثت پیامبر اکرم(ص) بود و اگر غدیر نبود بعثت کامل نمی‌شد و توفیقی برای ادامه وجود نداشت.

وی با بیان اینکه اراده خداوند بر اداره نظام بشریت توسط امامان معصوم(ع) قرار داشت اما در زمان امام علی‌(ع) این امر محقق نشد، ابراز کرد: در تحولات تاریخی مردم در بالا و پایین شدن قدرت نقش اساسی داشتند.

امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) با جانفشانی، ایثار، آبرو و زندگیشان از بعثت پاسداری کردند، افزود: این معصومان‌(ع) هزینه‌های زیادی از جمله حادثه کربلا را به دلیل گمراهی مردم متحمل شدند.

وی با بیان اینکه مردم پس از کنار زدن ۱۱ امام معصوم(ع) و حمایت از خلفای بدطینت به گمراهی رفتند، اظهار کرد: امام زمان‌(عج) به دلیل نبود آمادگی در زمینه پذیرش مجبور به غیبت شد.

حجت الاسلام سعیدی خاطر نشان کرد: امروزه امامت در بستر ولایت فقیه محقق می‌شود و وقتی امام معصوم(ع) در غیبت هستند تکلیف به ولی فقیه سپرده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عاشورا احیای بعثت پیامبر اکرم(ص) بود، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز واسطه بین امامت و ظهور منجی عالم بشریت است.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه ملت ایران پرچمدار و پیشتاز دین خدا هستند، افزود: مردم ایران اسلامی این پرچم را به دست آخرین ذخیره اللهی خواهند رساند.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۷ هزار نفر که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند در این جنایت‌های رژیم اشغالگر به شهادت رسیده‌اند اما برخی کشورها هنوز چشمان خود را بر این قضیه بسته نگاه داشته‌‍‌اند.

حجت الاسلام سعیدی محکومیت دیوان لاهه در این نسل کشی را کافی ندانست و ابراز کرد: باید دیوان حکم به جنایت جنگی کند و از ادامه این کودک کشی‌ها جلوگیری نماید.

امام جمعه موقت شاهرود به روایتی از امام موسی کاظم‌(ع) اشاره کرد و گفت: عاقل و خردمند کسی است که آن چه از عهده او بر نمی‌آید را رها کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار