مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

بهره‌برداری از ۸ یادمان شهدا در خراسان جنوبی

سرهنگ «فلاحی» گفت: طی دهه فجر امسال هشت یادمان شهدا در شهر بشرویه، اسلامیه، دانشگاه بزرگمهر قاین، دانشگاه آزاد اسلامی قاین، روستای دستگرد بیرجند، روستای افین زیرکوه و روستای بورنگ درمیان و یادمان (یادبود) شهید «کاوه» در ورودی روستای بیهود قاین افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ - 01February 2024

بهره‌برداری از ۸ یادمان شهدا در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی نقش فعالی در جبهه مقابله با استکبار جهانی ایفا کرده و امروز نیز جبهه مقاومت در منطقه با الگوگیری از تفکرات و آرمان‌های انقلاب اسلامی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

وی شعار محوری دهه فجر امسال را «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» ذکر کرد و بیان داشت: طی این ایام برنامه‌های متعدد فرهنگی مرتبط با حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت در محور‌های «جهاد تبیین»، «خدمت‌رسانی» و «امیدآفرینی» توسط ادره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اجرا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در برنامه‌های دهه فجر سعی شده هنرمندانه ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل جدید نشان دهیم، تصریح کرد: رویکرد جدی که در برنامه‌های دهه فجر دیده شده دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات است تا از این طریق یک مشت محکم به دهان کسانی که بر علیه انتخابات یاوه‌گویی می‌کنند، زده شود.

سرهنگ فلاحی متذکر شد: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام برای مقابله با ایران اسلامی جوانان را هدف اصلی خود قرار داده و تلاش دارند آنان را از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دور کنند، بیان خاطرات رزمندگان اسلام و عمل به «جهاد تبیین» مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند این توطئه را خنثی کند.

وی با بیان اینکه در ۶۹ نقطه استان میزبان شهدای گمنام هستیم، گفت: تعداد ۴۹ یادمان شهدا کامل شده که از این تعداد ۷ یادمان شهید گمنام با اعتبار ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون در ایام دهه فجر افتتاح و ۱۷ یادمان هم در استان در حال ساخت است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: یادمان شهدای گمنام شهر بشرویه، شهر اسلامیه، دانشگاه بزرگمهر قاین، دانشگاه آزاد اسلامی قاین، روستای دستگرد بیرجند، روستای افین زیرکوه و روستای بورنگ درمیان از جمله این یادمان‌ها هستند و همچنین طی دهه فجر یادمان (یادبود) شهید «کاوه» در ورودی روستای بیهود قاین افتتاح می‌شود.

سرهنگ فلاحی اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان برای احداث یادمان‌های شهدای گمنام ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد که تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان محقق و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باقی مانده و امید است با تخصیص این اعتبارات ۱۷ یادمان در حال ساخت تا هفته دفاع مقدس سال آینده تکمیل شود.

وی اکران و رونمایی از فیلم مستند «۷ سال اینجا»، تجلیل از آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و رونمایی از نماهنگ «حریفت منم» با موضوع غزه در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی برای قرائت زندگینامه و وصیتنامه ۲۰ شهید و رزمنده با صدای خودشان، برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت، جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و فضای مجازی، جشنواره ادبی و هنری، پویش همزاد شهید، جشنواره ترنم فتح و غیره را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، خاطرنشان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری به استان ۸۰ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافت و در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین اعتبار پیش‌بینی می‌شود تا هفته دفاع مقدس ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار