نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی و اسلامی بودن آن است

حجت‌الاسلام «غفوری» گفت: مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی و اسلامی بودن آن بود که به پشتوانه مردم توانست طومار رژیم ستمشاهی  را در هم پیچیده و به جای آن تفکر اسلام و قرآن را حاکم کند.
کد خبر: ۶۴۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ - 01February 2024

مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی و اسلامی بودن آن استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در ویژه برنامه سالروز بازگشت امام(ره) به کشور در حسینیه شهدای کرمانشاه، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با چند ویژگی شاخص رونمایی شد، اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی های انقلاب اسلامی مردمی و اسلامی بودن آن بود که به پشتوانه مردم توانست طومار رژیم ستمشاهی  را در هم پیچیده و به جای آن تفکر اسلام و قرآن را حاکم کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب کاملا مردمی بود، افزود: انقلاب اسلامی به همت مردم به پیروزی رسید و تداوم پیدا کرد. اگر مردم به صحنه نمی آمدند نمی توانستیم در برابر کینه توزی های دشمنان برای شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی بایستیم.

غفوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب محرومان و پابرهنگان بود، تاکید کرد: آن کسانی که در مقابل طاغوت سینه سپر کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند از قشر مرفه جامعه نبودند، لذا باید مراقب باشیم انقلاب گرفتار تجمل گرایی نشود که در این صورت ضربه خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، استقلال را یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگیهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی وابسته به هیچ قدرتی در دنیا نبود و بر همین مبنا و با تکیه بر شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" توانست در برابر ابرقدرت‌های دنیا بایستد.

وی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را ویژگی مهم دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این رویکرد انقلاب اسلامی زمینه ساز ایستادگی در برابر ظالمان شد. البته این ویژگی زمینه ساز تشکیل جبهه مقاومت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ادامه داد: ثمره مجاهدت های شهدا این است که امروز جبهه ای به نام مقاومت در دنیا شکل گرفته که گلوی استکبار را در سراسر دنیا می‌فشارد.

وی ادامه داد: امروز فرزندان جبهه مقاومت در جای جای غرب آسیا مسیر انقلاب اسلامی را طوری پیش برده اند که رژیم صهیونیستی که روزگاری شعار از نیل تا فرات را سر می داد، در حال نابودی است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ۴۵ سال پیش زلزله‌ای در نظام شاهنشاهی ایران به پا کرد که امروز پس لرزه های آن دنیا را می لرزاند و رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی برده است و دیری نخواهد گذشت که نابودی این رژیم کودک کش را در دنیا جشن بگیریم. 

حجت الاسلام و المسلمین غفوری در ادامه گریزی هم به چالش های حوزه فرهنگی و اقتصادی زد و گفت: باید اقرار کنیم در جاهایی در عرصه فرهنگی از طریق فضای مجازی، به ویژه در دوران کرونا از دشمن رو دست خوردیم.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ ادراکی و شناختی اعتقادات، اخلاق و تفکر نسل جوان را هدف قرار داده و آسیب هایی را متوجه ما کرده است، تصریح کرد: باید بگونه ای کار کنیم که در سال‌های آتی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی هم در مسیر موفقیت قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به مصمم بودن دولت انقلابی و نیروهای مسلح برای پیشرفت در حوزه های علمی و فناوری و اقتصادی، تصریح کرد: همین الان در حوزه فناوری آنچنان به قله های پیشرفت نزدیک شده ایم که دشمن توان متوقف کردن ما را ندارد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار