در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی: دهه فجر بهترین فرصت تبیین اهداف انقلاب برای نسل جوان و نوجوان است

سرهنگ «فلاحی» گفت: دهه فجر بهترین فرصت تبیین اهداف انقلاب برای نسل جوان و نوجوان بوده، توجه به ذوق و استعداد دانش‌آموزان در اجرای ویژه برنامه‌های این دهه مهم است.
کد خبر: ۶۴۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ - 31January 2024

«یادمان شهدا» بستری برای انتقال و ماندگاری فرهنگ ایثار و مقاومت/ ۸ یادمان شهدا در استان به بهره‌برداری می‌رسدسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان جنوبی، با تأکید بر اینکه حیات امروز خود را مدیون شهدا هستیم، اظهار داشت: شهدا مسیر خود را به خوبی انتخاب کردند و رفتند و ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم و آنچه را که باعث شد تا آن‌ها برایش خون پاکشان را تقدیم کنند تا این نظام و انقلاب شکل بگیرد ما وظیفه داریم تا در این مسیر گام برداریم.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم‌ترین شرط تثبیت و پایداری انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: اولین نسل شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی با فداکاری خود پیروزی انقلاب اسلامی ایران را محقق کردند و نسل دوم شهدا و جانبازان دوران جنگ تحمیلی بودند که علاوه بر اداره جنگ وارد میدان سازندگی و محرومیت‌زدایی شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بر لزوم ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و افزود: هشت سال دفاع مقدس آثار با ارزش و معنوی را بر جای گذاشت که نشانگر روز‌های پر فراز و نشیب، تلخ و شیرین حماسه‌آفرینان صحنه‌های جنگ است.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان جامعه تشنه دریافت حقایق هستند لذا باید آن‌ها را با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا کرد، گفت: دستاورد‌های نظام بعد از ۴۵ سال با زمان شاه قابل قیاس نیست و عزتمندی، استقلال، اقتدار، پیشرفت، استقامت، خودباوری و توانستن هدایای ارزشمند انقلاب اسلامی برای ملت ما بود.

وی در ادامه دهه فجر را فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و اهداف انقلاب دانست و تصریح کرد: دهه فجر بهترین فرصت تبیین اهداف انقلاب برای نسل جوان و نوجوان بوده، توجه به ذوق و استعداد دانش‌آموزان در اجرای ویژه برنامه‌های این دهه مهم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را توجه به یادمان شهدا دانست و گفت: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر اقدامی ارزشمند است و ساماندهی یادمان شهدای گمنام از جایگاه ویژه‌ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار است و مسئولان نیز اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مهم دارند.

سرهنگ فلاحی ساخت و توسعه یادمان‌ها را علاوه بر احیای یاد شهدا، زمینه آشنایی بیش از پیش نسل جوان با شخصیت آنان دانست و گفت: در ۶۹ نقطه استان خراسان جنوبی میزبان شهدای گمنام هستیم که از این تعداد ۴۹ یادمان تکمیل و ۱۷ یادمان در حال احداث و سه نقطه فاقد یادمان است.

وی با اعلام اینکه طی دهه فجر امسال هفت یادمان شهید گمنام به بهره‌برداری می‌رسد، توضیح داد: یادمان شهدای گمنام شهر بشرویه، شهر اسلامیه، دانشگاه بزرگمهر قاین، دانشگاه آزاد اسلامی قاین، روستای دستگرد بیرجند، روستای افین زیرکوه و روستای بورنگ درمیان از جمله این یادمان‌ها هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین طی دهه فجر یادمان (یادبود) شهید «کاوه» در ورودی روستای بیهود قاین افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث یادمان‌های شهدا علاوه بر اینکه در جامعه به عنوان نمادی از ایثار و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان است موجب زنده نگه‌داشتن سیره شهدا در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار