حضور حداکثری، اقتدار ملی/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«حضور مردم» رمز ۴۵ سال پویایی انقلاب اسلامی/ شرّ دشمن را از سر کشور کم کنیم

حضور مردم در هر عرصه‌ای مساوی با پیشرفت است و عدم حضور آن‌ها مساوی با پس‌رفت؛ لذا با حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح در انتخابات، دست طمع دشمنان به ایران کوتاه، امنیت کشور مستحکم‌تر و نفوذ محور مقاومت در منطقه بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰ - 01February 2024

«حضور مردم» رمز ۴۵ سال پویایی انقلاب اسلامی/ شرّ دشمن را از سر کشور کم کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند، مهم‌ترین رویداد کشور است و در فاصله حدود ۳۲ روز مانده تا برگزاری انتخابات، تأیید صلاحیت بیش از یک هزار نفر از داوطلبان، رونق بخش محافل سیاسی و انتخاباتی شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات سال جاری فرمودند: «بنده اصرارم بر حضور حداکثری و عمومی ملت ایران به خاطر این است که می‌بینم و می‌دانم که حضور یکپارچه مردم، حضور پرشوق و امیدوارانه و قدرتمندانه مردم موجب می‌شود که دشمن مأیوس بشود؛ وقتی دشمن مأیوس شد، کارآیی خود را از دست خواهد داد. مصونیّت کشور، وابسته به حضور مردم است؛ کم شدن فشار‌های دشمنان، وابسته به حضور مردم است، وابسته به اتّحاد و انسجام مردم با نظام و با دستگاه جمهوری اسلامی و حسّ اعتماد متقابل بین مردم و مسوولین است. این حسّ باید روزبه روز تقویت بشود».

شاخص تشخیص و حرکت در این میدان حساس رهبر معظم انقلاب است که بیاناتی را در راستای راهبرد‌های انتخاباتی از جمله مشارکت پرشور فرموده‌اند و همچنین این انتخابات را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و تأکید کردند: «ملت، خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت «مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کنند.

انتخابات؛ حلقه وصل مردم با نظام

انتخابات همواره حلقه وصل مردم با نظام جمهوری اسلامی پس از ترفند‌های گوناگون و شکست خورده دشمن است؛ دشمنان این نظام پس از حربه‌های فراوان تصور می‌کنند که قدرت ملی و ارتباط مردم با نظام را تضعیف کرده‌اند لذا با توجه به برگزاری انتخابات و حضور سیاسی مردم سعی در کمرنگ کردن این حضور در عرصه انتخابات دارند.

هر کدام از ما باید برای حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مبلغ و مبین مشارکت برای خانواده و دیگران باشیم، زیرا دشمنان همه تلاش خود را برای عدم مشارکت و یا حضور حداقلی مردم در انتخابات انجام می‌دهند و از فضای مجازی و رسانه برای ناامیدکردن مردم استفاده می‌کنند.

عدم حضور مردم در هرجا که باشد، مانع از پیشرفت است یعنی حضور مردم مساوی با پیشرفت است و عدم حضور آن‌ها مساوی با پسرفت لذا با حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح در انتخابات چشم طمع دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی کوتاه خواهد شد و امنیت مستحکم‌تر و نفوذ محور مقاومت در منطقه بیشتر خواهد شد.

در این خصوص حجت‌الاسلام «مهدی یعقوبی» مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: در انتخابات بسیار حساس و سرنوشت‌ساز امسال چهار راهبرد اساسی مشخص شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی دست‌اندرکاران را به برنامه‌ریزی برای تحقق این راهبرد‌ها تأکید و سفارش کرده‌اند.

وی «امنیت»، «سلامت»، «رقابت» و «مشارکت انتخاباتی» را چهار راهبرد ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات ذکر کرد و افزود: دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در ۱۱ شهرستان استان فعال شده و برنامه انتخابات در هیأت‌های اجرایی و ستاد‌های انتخابات استان پیش می‌رود.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی مشارکت حداکثری را اساس و مبنای انتخابات دانست و تصریح کرد: هر چقدر حضور مردم در عرصه انتخابات بیشتر باشد در امنیت، گفتمان و قدرت دیپلماسی نظام تأثیرگذار است لذا تحقق «جهاد تبیین»، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع و فضای مجازی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات مؤثر است.

تأیید صلاحیت ۱۱۳ داوطلب انتخابات در استان

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه به آخرین وضعیت تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، اضافه کرد: پیرو بررسی‌های صورت گرفته در شورای نگهبان نسبت به اعتراضات و شکایات نامزد‌هایی که در هیأت مرکزی نظارت تأیید نشده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده بود، سومین مرحله از اعلام نظر شورای نگهبان امروز به استان اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه در سومین مرحله از نتایج بررسی اعتراض داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان‌ها ۱۵ نفر دیگر تأیید صلاحیت شدند، تصریح کرد: جمع داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی به ۱۱۳ نفر رسید.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» تعداد نامزد‌های تأیید شده به ۴۴ نفر، در حوزه انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و سربیشه» مجموع نامزد‌های تأیید صلاحیت شده به ۳۵ نفر، در حوزه انتخابیه «قائنات و زیرکوه» تعداد نامزد‌های تأیید صلاحیت شده به ۲۵ نفر و در حوزه انتخابیه «نهبندان و سربیشه» نیز ۹ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در خصوص مهلت ثبت اعتراض از سوی کاندیدا‌ها و پاسخ به این اعتراضات، گفت: اگر داوطلبی نسبت به بررسی نتایج، اعتراضی داشته باشد براساس قانون می‌تواند از روز ۶ تا ۸ بهمن‌ماه سال جاری به مدت سه روز اعتراض خود را اعلام و شورای نگهبان نیز ۱۰ روز یعنی از ۹ تا ۱۸ بهمن فرصت رسیدگی به این اعتراضات را خواهد داشت.

وی ابراز داشت: بررسی‌ها در شورای نگهبان طبق قانون تا ۱۹ بهمن ادامه دارد و امیدواریم تعداد دیگری از نامزد‌های نمایندگی مجلس به لیست نامزد‌های تأیید صلاحیت شده افزوده شود و به داوطلبان از روز ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند فرصت تبلیغات داده شده است.

فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای نامزد‌های انتخاباتی

«علیرضا آیینه‌دار» مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به راه‌اندازی چهار کانال انتخاباتی در استان، گفت: برای عمل به راهبرد‌های مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری انتخاباتی مبتنی بر مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل، این امر با کار جهادی کارکنان صدا و سیما انجام شد.

وی با اشاره به اینکه چهار شبکه تلویزیونی ویژه تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند، افزود: این کانال‌ها در کنار شبکه اصلی وظیفه تبیین انتخابات و فراهم کردن فرصت برابر برای نامزد‌ها را برعهده دارند تا از طریق رسانه ملی دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را برای مردم حوزه انتخابیه بیان کنند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه به همت معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما برای هر نامزد یک صفحه اختصاصی در تلوبیون نیز ایجاد و نامزد‌ها می‌توانند موارد تبلیغی خود را در این صفحه اختصاصی بارگذاری کنند، تصریح کرد: آغاز به کار بخش انتخاباتی تلوبیون نیز همزمان با آغاز دهه فجر خواهد بود.

آیینه‌دار بیان داشت: هر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای تبلیغ در این کانال‌های تلویزیونی مختص هر حوزه انتخابیه را پیدا می‌کند که البته این زمان بدون در نظر گرفتن تکرار‌های هر برنامه خواهد بود.

 پخش مناظره‌های انتخاباتی از ۴ شبکه استانی

وی با اشاره به ورود شبکه‌های استانی به مناظره انتخاباتی، مطرح کرد: رسانه ملی برای نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات، قرار است مناظره‌های انتخاباتی داوطلبان مجلس شورای اسلامی را نیز از طریق همین شبکه‌های انتخاباتی در منظر نگاه مردم قرار دهد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: داوطلبانی که در سامانه em ۱۴۰۲.ir نام‌نویسی کرده‌اند می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به صورت داوطلبانه در این مناظره‌ها شرکت کنند چراکه این مناظره‌ها فرصتی به داوطلبان می‌دهد تا بتواند خودشان را معرفی و هم به مردم کمک می‌کند تا با شناخت عمیق‌تری پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

آیینه‌دار رویکرد اصلی در مناظره‌های انتخاباتی را دو گرایش ملی و محلی دانست و تأکید کرد: بر اساس قانون تبلیغات انتخاباتی، صدا و سیما عدالت رسانه‌ای را در هر حوزه انتخابیه در نظر دارد  و رعایت توازن و عدالت در هر حوزه انتخابیه تکلیف قانونی ما است.

وی متذکر شد: هیچ وظیفه‌ای برای صدا و سیما در این دوران تحولی بالاتر از حفظ جمهوری اسلامی و نهاد‌های برخاسته از رأی ملت در یک انتخابات آزاد با مشارکت قوی و رقابت واقعی نیست به همین دلیل سیاست‌ورزی عقلانی و هوشمندانه حکم می‌کند شرایط برابر برای همه جریان‌ها، احزاب و داوطلبان در قاب رسانه استانی فراهم شود.

انتهای پیام/ لیلا لیموئی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار