مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد؛

بهره‌برداری از ۵۹۴ طرح عمرانی بنیاد مسکن خراسان جنوبی

«تنها» گفت: طی دهه فجر امسال بهره‌برداری از ۱۷۵ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۳۶۸ میلیارد ریال و ۳۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و همچنین تحویل ۲۱۴ جلد سند و تحویل ۱۹۰ قطعه زمین روستایی را خواهیم داشت.
کد خبر: ۶۴۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ - 29January 2024

بهره‌برداری از  ۵۹۴ طرح عمرانی بنیاد مسکن خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «قاسم تنها» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر، اظهار داشت: در حوزه نهضت مسکن ملی تاکنون ۵۹ هزار و ۴۴۹ متقاضی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان شرکت کردند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۵۱ متقاضی تأیید نهایی شده‌اند.

وی بیان داشت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۶۱ متقاضی مبلغ اولیه آورده ۴۰۰ میلیون ریال را واریز کرده‌اند و تاکنون طی مراحل قرعه‌کشی به ۱۵ هزار و ۹۱۷ متقاضی زمین تحویل شد و ۱۴ هزار و ۴۷۵ متقاضی پروانه ساخت را از شهرداری‌ها دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به آغاز ساخت ۱۲ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۳۸۴ واحد به مرحله اجرای فونداسیون رسیده، پنج هزار و ۶۰۳ متقاضی اسکلت، سه هزار و ۳۵۲ متقاضی هم سفت کاری را به اتمام رسانده، این تعداد هزار و ۹۲۴ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند و یک هزار ۳۶۲ واحد هم با اخذ پایان کار به اتمام رسیده است.

تنها تبیین کرد: پرداخت اقساط در سه ماه یکی از مشکلات متقاضیان در بیرجند بود که توان اقتصادی واریز وجه را نداشتند لذا در این راستا روستا‌های شکراب، دستگرد، بجد و مهدی‌آباد در اختیار طرحی نهضت ملی مسکن برای شهروندان بیرجندی قرارگرفت که امکان دریافت تسهیلات ارزان قیمت مسکن روستایی را نیز دارند.

وی با اعلام اینکه به مناسبت دهه فجر ۵۵۵ واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان با اعتبار چهار هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال آماده تحویل است، افزود: طی ایام‌الله دهه فجر ۵۹۴ طرح بنیاد مسکن با اعتبار چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: طی دهه فجر امسال بهره‌برداری از ۱۷۵ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۳۶۸ میلیارد ریال و ۳۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و همچنین تحویل ۲۱۴ جلد سند و تحویل ۱۹۰ قطعه زمین روستایی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اجرای ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت در ۴۹۵ روستای استان در دو سال گذشته، افزود: امسال نیز برای خرید قیر ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته که تاکنون ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به صدور ۸۳ هزار و ۹۴۷ جلد سند در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از اواخر دهه ۷۰ تاکنون در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۱ سند شهری و مابقی روستایی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار