با حضور عشایر و فرماندهان فراجا صورت گرفت؛

انتقال پیکر مطهر شهید «محمدرضا سبحانی» در سوسنگرد پس از ۴۳ سال

با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران، فرماندهان فراجا و نیرو‌های مسلح، قشر‌های مختلف مردم و عشایر غیور منطقه، پیکر مطهر شهید «محمدرضا سبحانی» در شهر سوسنگرد تشییع و در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۴۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ - 27January 2024

انتقال پیکر مطهر شهید «محمدرضا سبحانی» در سوسنگرد پس از ۴۳ سالبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، در سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) و با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران، فرماندهان فراجا و نیرو‌های مسلح، قشر‌های مختلف مردم و عشایر غیور منطقه، پیکر مطهر شهید «محمدرضا سبحانی» در شهر سوسنگرد تشییع و در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر به خاک سپرده شد.

مردم قدرشناس سوسنگرد در این مراسم با عزاداری و سوگواری در رثای حضرت زینب کبری(س) و اهل بیت(ع) پیکر مطهر این شهید گرانقدر را از میدان بسیج تا یادمان دفاع مقدس سوسنگرد تشییع کردند.

سید «محمدرضا سبحانی» از شهدای ژاندارمری و اهالی بومی سوسنگرد بود که ششم مهرماه ۱۳۵۹ هنگامی که نیروهای بعثی عراق قصد عبور از رودخانه کرخه و محاصره شهر سوسنگرد را در منطقه خزعلیه داشتند با عده‌ای از اهالی بومی منطقه در برابر متجاوزان دلیرانه ایستادگی و مقاومت کرد و مجروح شد و به دست نیروهای بعثی به اسارت درآمد و پس از شکنجه، جسم کم جان او را آتش می‌زنند.

پیکر مطهر این شهید در همان نقطه (خزعلیه) دفن شده بود و امروز پس از ۴۳ سال از شهادت اش طی مراسمی به یادمان دفاع مقدس سوسنگرد که به نام همین شهید مزین است، انتقال داده شد تا محفلی برای دلدادگان راه ایثار و شهادت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار