در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سرداران و ١٨ هزار شهید خراسان رضوی؛

تولیت آستان قدس رضوی: پاسداشت شهدا انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده را به همراه دارد/ برگزاری کنگره‌های‌ شهدا از مصادیق تعظیم شعائر الهی است

حجت‌الاسلام مروی گفت: بزرگداشت شهدا به معنای بزرگداشت و حفظ ارزش‌ها، فضیلت‌ها و فداکاری‌ها و انتقال به نسل‌های بعد است؛ همانگونه که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) عاشورا را انتقال دادند.
کد خبر: ۶۴۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ - 24January 2024

تولیت آستان قدس رضوی: پاسداشت شهدا انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده را به همراه دارد/ برگزاری کنگره‌های‌ شهدا از مصادیق تعظیم شعائر الهی استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سرداران و ١٨ هزار شهید خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد؛ با اشاره به تأکیدات قرآن کریم نسبت به تعظیم شعائر الهی؛ اظهار داشت: هر مجلس، محفل و مراسمی که موجب تقویت مبانی دینی و ارزش‌های انسانی شود، تعظیم شعائر است؛ از این رو شرکت در روضه حضرت اباعبدالله (ع) تعظیم شعائر الهی است؛ زیرا در این مراسم ارزش‎های انسانی بیان و مبانی دینی و عقیدتی تقویت می‌شود.

وی افزود: زیارت مرقد شریف اولیاءالله نیز در اسلام توصیه شده، زیرا حضور در این اماکن الهام‌بخش و موجب ترویج ارزش‌های انسانی است و جنبه تربیتی دارد، بزرگداشت و برگزاری کنگره‌ شهدا نیز یکی از مصادیق تعظیم شعائر الهی است؛ زیرا در این مراسم‌ها عمل خیر و از خودگذشتگی‌ها برای خدا بیان و ترویج می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا و شهادت را در جهان اسلام احیا کرد و شهدای ما فداکاری، ازخودگذشتگی و جهاد در راه حق را به جهان بشری القا کردند؛ از این رو است که اسرائیل با برخورداری از صدها کلاهک هسته‌ای و با پشتیبانی‌های عظیم از سوی قدرت‌های شرق و غرب جهان، در غزه گرفتار شده است.

مروی با بیان اینکه بزرگداشت شهدا به هیچ عنوان یک مراسم معمولی و کلیشه‌ای نیست؛ ابراز داشت: بزرگداشت شهدا به معنای بزرگداشت و حفظ ارزش‌ها، فضیلت‌ها و فداکاری‌ها و انتقال به نسل‌های بعد است؛ همانگونه که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) عاشورا را انتقال دادند.

وی در ادامه نسبت به اهمیت توجه به هنر در انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت هنر و رسانه در نشر سیره و ارزش‎های شهدا را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: استفاده از ابزار هنر و رسانه همچون فیلم، سریال، تئاتر، خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و شعر به بهترین نحو برای گسترش فرهنگ شهادت و معنویت بسیار حائز اهمیت است.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: آثار سینمایی و سریال‎های تولیدی مرتبط با شهدا که تماما ارزش‌های انسانی است؛ از حیث هنری، فنی و جاذبه باید در بالاترین سطح باشند که بتوانند طیف گسترده‌ای از مخاطب را جذب کنند.

مروی با اشاره به همگرایی آحاد مختلف مردم و تجمیع سلایق و افکار در تشییع پیکر سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: این تشییع نشان داد، مردم به شهدا علاقه‌ دارند و این ظرفیت در جامعه وجود دارد؛ اما گاهی ما حضور در مراسم بزرگداشت شهدا را محدود می‌سازیم که باید راه را برای حضور آحاد مردم فراهم کرد.

وی گفت: نباید شهدا را به الگوهایی غیرقابل دسترس تبدیل کرد؛ شهدا نیز انسان‌هایی عادی و معمولی بودند که توانستند درجات کمال را طی کنند و به مقام شهادت برسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار