در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی: «شعر» مهم‌ترین ارکان «جهاد تبیین» است

سرهنگ فلاحی» شعر را یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها و ارکان «جهاد تبیین» دانست و گفت: بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی امروزه «جهاد تبیین» یک ضرورت مهم جامعه کنونی است.
کد خبر: ۶۴۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ - 24January 2024

«شعر» مهم‌ترین ارکان «جهاد تبیین» است/ درخشش شاعران خراسان جنوبی در کنگره ملی شعر دفاع مقدسسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در  خراسان جنوبی، جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت را از برنامه‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه ادبیات دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: این جشنواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ترغیب شاعران به خلق شعر در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی شعر را یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها و ارکان «جهاد تبیین» دانست و افرود: بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی امروزه «جهاد تبیین» یک ضرورت مهم جامعه کنونی است و نویسندگان دفاع مقدس، جهادگران تبیین محسوب می‌شوند و می‌توانند سفیری برای ترویج خواندن و قلم‌فرسایی در این حوزه باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی حضور در جبهه‌های هشت دفاع مقدس را یکی از جلوه‌های دفاع دانست و مطرح کرد: شاعر دفاع مقدس می‌تواند بزرگترین جهادگر تبیین باشد و حتی می‌توان گفت شاعر دفاع مقدس در خط مقدم «جهاد تبیین» قرار دارد و می‌تواند بزرگترین جهادگر تبیین ارزش‌های الهی، اخلاقی و انسانی باشد.

سرهنگ فلاحی «جهاد تبیین» و مقابله با تحریف دشمن و مخالفان انقلاب و معاندان، بیان حقیقت‌ها و واقعیت‌های جنگ در حوزه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار بازدید از مناطق جنگی را راه‌های تببین واقعیت‌های دفاع مقدس برای جوانان ذکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه آرمان‌های دفاع مقدس سراسر نور و رحمت است و قلم‌فرسایی در این حوزه نوعی جریان‌سازی فرهنگی است، گفت: باید با مهارت‌آفرینی و آموزش‌های مستمر و مدون با استفاده از ظرفیت نویسندگان در این حوزه ضمن ترویج ادبیات دفاع مقدس، زمینه آشنایی نسل جدید به ویژه نسل جوان و نوجوان را با آرمان‌ها و دستاورد‌های دفاع مقدس فراهم کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان داشت: در چهاردهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان جنوبی ۷۶ نفر از شاعران استان ۱۵۳ اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بررسی و داوری هفت نفر شایسته تقدیر و چهار نفر برگزیده شدند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه از میان آثار ۱۱ اثر چهاردهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان جنوبی به بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت راه یافت، تبیین کرد: اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت به میزبانی شیراز برگزار شد.

این مسئول به نقش‌آفرینی شاعران استان در بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش «طوفان الاقصی»، «عبدالرضا صمدی» رتبه دوم و در بخش عمومی نیز «مهشید ملکی‌زاده» از خراسان جنوبی شایسته تقدیر شناخته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار